Har en äldre bostadsrätt.

Hittade en dosa som det står TA - EGRL på.
Vad jag har kunnat hitta om EGRL är det att det antingen mäter temperatur eller reglerar temperatur i vattenburet system?

Jag kan ha helt fel då det var svårt att hitta information.
Min bostadsrätt är den ända i huset som har en sådan här och jag undrar om den kan ha att göra med att min lägenhet är kallare än dom andra lägenheterna på vintern?

Kan man ändra temperaturen med denna eller mäter den bara?
Finns det en mottagare eller sändare till den någonstans i huset kanske som jobbar tillsammans med denna?

Jag tackar för all info ni kan ge angående detta i förhand.

• Vit termostat med texten "TA - EGRL" på en mönstrad beige vägg. Regleringsskala synlig på vänster sida.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
RedMagic RedMagic skrev:
Vad jag har kunnat hitta om EGRL är det att det antingen mäter temperatur eller reglerar temperatur i vattenburet system?

Min bostadsrätt är den ända i huset som har en sådan här och jag undrar om den kan ha att göra med att min lägenhet är kallare än dom andra lägenheterna på vintern?

Demmpa Demmpa skrev:
Vad jag fått fram via nätet så mäter den bara, den är ihopkopplad med en centralenhet via kabel.

Men det verkar vara någon typ av tumhjul bakom rökfärgade luckan.

Här är några länkar

[länk]

[länk]

[länk]

[länk]

[länk]
Tack för svaret.

RedMagic RedMagic skrev:
Har en äldre bostadsrätt.

Finns det en mottagare eller sändare till den någonstans i huset kanske som jobbar tillsammans med denna?

Jag tackar för all info ni kan ge angående detta i förhand.
Den mäter temperaturen där den är monterad och är temp- referensgivare till en regulator som styr framledningstemperaturen från en shuntgrupp eller fjärrvärmecentrals sekundära värme till radiatorer i fastigheten .

• Gilla
RedMagic
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.