Hej! Jag har en "egen" brunn som användes för försörjning av sommarhuset men numera enbart bevattning. Den har inte använts på 5-10 år men nu har jag satt in en ny jetpump o nya kopplingar, men den ger bara 12-15 liter/ minut. Jag har kollat o testat allt runt pumpen, och allt är nytt så jag utgår från att allt är ok. Pumpen står inomhus i ett förråd o är ansluten via en 40 mm polyeten slang ner till kopplingar i brunnen. Anslutningen går via en gammal gårdspump. Bifogat finns ett par bilder. Vad jag vet är brunnen borrad till ca 30-40 m djup på 60-talet. Jag gissar att det är stopp i något som begränsar flödet, men jag har ingen aning om hur det ser ut o om jag kan dra upp det inre röret o hur långt ner det kan sitta..? Är det någon som vet hur det fungerar o var/ hur det inre röret sitter fast? Går det ända ner i botten av eller bara en bit? Någon annan åtgärd som jag kan göra/ testa?Backventilen som syns på bilden verkar inte heller fungera men jag tror inte det är den som begränsar flödet. Tacksam för alla tips!
pump2.JPG pump1.JPG

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.