Byggahus.se
Har börjat inse att det är jobbigt att manuellt veva markisen. Funderar på om det finns motorer som man smidigt kan eftermontera. Tänkte mig då inte varianten i form av en tub som man stoppar in i marisröret.

Tänker mig en motor som man kan sätta på väggen som sen via en axel vrider öglan där man i normala fall har veven. Hittar inte vad jag söker, nån kanske har nåt tips. Antingen på en färdig produkt, eller förslag på konstruktion.

varför vill du inte ha motorn i röret?
JAg har monterat en sån och det gick hur fort och lätt somhelst. det var närmare tio år sedan så jag kommer inte ihåg exakt hur man gjorde dock.

tyckte nog mest att det verkar smidigare att inte behöva plocka ner markisen, men det kasnke ine är så svårt. Sen antar jag att en "fristående" motor måste vara billigare. Den på conrad verkar vara precis vad jag letar efter. Några erfarenheter?

Lyfter igen! Några erfarenheter?
Tänlte konvertera en 6m lång vevmanövrerad till motor :)

mexitegel skrev:
Conrad har allt!
Shit, vad är det där för superbutik? Dräglar redan.

Jag vill styra både rullgardiner och markis.
Hur vet man hur stor motor man behöver? Effektmässigt?

Jag har en, tror jag, fem meter bred markis från Rusta. Förslag på motor?

Har samma problem, vill bara koppla en motor till där man har veven, helst med fjärrkontroll :)

Alla markismotorer jag har sett sitter inuti röret.

Nån som fått till nån lösning?
Svårt att veta vilken kraft man behöver tycker jag.

bsba skrev:
Nån som fått till nån lösning?
Svårt att veta vilken kraft man behöver tycker jag.

Kommit fram till nån motorlösning till Rustamarkisen? 230w drar deras mrkismotor ser man i deras spec iallafall....

• Gilla
NiclasH
  • Laddar…
S sege_ skrev:
Jag vill styra både rullgardiner och markis.
Hur vet man hur stor motor man behöver? Effektmässigt?

Jag har en, tror jag, fem meter bred markis från Rusta. Förslag på motor?
löste du motorn?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.