gstv skrev:
Tog offerter från båda, priset var relativt lika.
Däremot så har kaerrman mycket bättre hemsida och jag hade närmare till vännäs än till skellefteå för att titta på/hämta fönstrena.

Sen så fick jag ett väldigt bra intryck av både Pontus på Kaerrman och Roger på byggexperten när jag pratade med dom innan beställning. Byggexperten hjälper även till med montering och tips vid montering om man behöver det.
Tack för tipset, ska höra med dem också!

Jag tog också offerter från både Fönster-Hasse och Kaerrman. Diffade någon lusentapp eller två mellan dem. Hasse sålde Drutex och Kaerrman Avantgarde, resten ospecat (var mest nyfiken på var mellan tummen och pekfingret jag skulle hamna innan jag kravställde i detalj).

Vad jag dock insåg var att arbetsinsatsen för åtminstone Hasse var minimal och antagligen inskränkte sig till att skicka ett mail då Drutex gör det mesta själv. Kikade lite på vad de kostar i Polen och kom fram till att timpriset för det mailet var hejkomochhjälpmig så högt och därmed var funderingarna på att importera själv ett faktum. Myrrdin har en parallell tråd där import diskuteras.

Precis, Hasses offert var till största del på Polska, vilket inte kändes seriöst.

Tror för övrigt att det skulle finnas plats på marknaden för ett till företag som sysslar med fönsterimport här i norra sverige.
En bra hemsida med aktuella priser och bra och snabb support/offert skulle man komma långt med. Tror dessutom att PVC-fönster är på frammarsch här i norrland och snart blir lika populärt som i sthlm/gbg.

Tur man har annat jobb så man slipper fundera på vilka pengar det skulle finnas i detta :)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.