Hus går att renover men gamla orginal växter är oersättliga.
 
Trappa skrev:
Med tanke på att du har skövlat en parkträdgård från sekelskiftet 18-19hundratalet för att plöja ner jordvärmeslange i stället för att lägga den bakom längorna är du nog inte smartare än en förste klassare.
Känns som om vi hamnar lite utanför ämnet här...
Tror inte ditt påstående hjälper TS så mycket heller.

Men blir lite nyfiken, menar du att TS trädgård är skyddad på något sätt? Eller vill du bara sätta pekpinnar på hur andra skall sköta sin trädgård?
 
  • Gilla
ylven
  • Laddar…
S
Trappa skrev:
Hus går att renover men gamla orginal växter är oersättliga.
Originalväxter? Påstår du att den rishögen av träd och sly är från 1800-talet?

Efter dina påståenden så var jag ju tvungen att ta ett foto på min så kallat skövlade parkträdgård. Bilden är ett par minuter gammal, håll till godo! Jordvärmen är lagd bakom trädgränsen, där det innan bara fanns sly och småträd som man fick ha machete för att ta sig genom.
DSC_0006.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Trappa skrev:
Hus går att renover men gamla orginal växter är oersättliga.
Originalväxter? Det måste vara ett ord du hittat på själv?
 
  • Gilla
Workingclasshero
  • Laddar…
Var och en gör som den vill med sin trädgård men det gör ont i hjärtat när man ser hur ts har skövlat en massa " gamla växter " utan att troligen ha en aning om hur många sällsynta blommor det fanns i den förvildade delen av parken.


Jag hade lagt ett bud förra sensommaren om jag kunnat räkna hem renoveringen av längorna så man får stalla upp hästar där.
 
peternicklas
Trappa skrev:
Var och en gör som den vill med sin trädgård men det gör ont i hjärtat när man ser hur ts har skövlat en massa " gamla växter " utan att troligen ha en aning om hur många sällsynta blommor det fanns i den förvildade delen av parken.


Jag hade lagt ett bud förra sensommaren om jag kunnat räkna hem renoveringen av längorna så man får stalla upp hästar där.
Är völ helt upp till var och en hur man vill göra i sin trädgård likaså med gamla kvarglömda saker, fyller den ingen fuktion eller nytta kan man lika gärna göra sig av med dem.
 
Alla har inte ork eller intresse av att rädda allt gammalt, tänk hur världen hade sett ut om man inte fick modernisera nått... Sluta nu gnäll, du hade din chans att köpa huset...
 
Du kan nog få en säck med brännässlor från den fina gården , bara du skickar adressen till DanielF. ;)
 
Micro skrev:
Du kan nog få en säck med brännässlor från den fina gården , bara du skickar adressen till DanielF. ;)
Originalbrännässlor menar du ;) :D
 
  • Gilla
elpaco och 1 till
  • Laddar…
Trappa skrev:
Jag hade lagt ett bud förra sensommaren om jag kunnat räkna hem renoveringen av längorna så man får stalla upp hästar där.
Är inte detta din kärnfråga egentligen? Jag vill inte vara dum men du hade väl samma chans att köpa detta hus som ts hade? Att sitta på ett forum nu ett halvår efter och gnälla på hur ts gjort i sin trädgård känns onödigt. Som någon skrev tidigare du kunde ju köpt det och gjort som du velat med trädgården. Eller hur?
 
  • Gilla
ylven och 2 till
  • Laddar…
Dessa farmartankar saknar uppsamlinskärl och är numera olagliga att lagra diesel eller annat farligt ämne i. Kan vara en del skrotpengar i dessa.

Fina grejer för övrigt =)
 
Redigerat:
S
Hockhult skrev:
Dessa farmartankar saknar uppsamlinskärl och är numera olagliga att lagra diesel eller annat farligt ämne i. Kan vara en del skrotpengar i dessa.
Har hittat en bonde som ville ha dem som buffert till spruttank. Han tar båda så blir jag i alla fall av med dem.
 
  • Gilla
Workingclasshero och 1 till
  • Laddar…
DanielF skrev:
Har hittat en bonde som ville ha dem som buffert till spruttank. Han tar båda så blir jag i alla fall av med dem.
Det var en elegant lösning!
 
Det är det minsta problemet! "uppsamlinskärl" finns lösa att sätta tanken i
 
Har inget med saken att göra men ert hus ser väldigt vackert ut, det lilla man kan se av "skövlingsbilderna" :) Det är roligt och konstigt med sådana här forum, vilket ämne man än vill lära sig mer av så finns det alltid översittare som känner att de måste uttrycka sin åsikt i stil med "vill man inte rensa ogräs så ska man inte ha hus". Tur som var så är även de flesta av dem hjälpsamma och det stora flertalet är både hjälpsamma och trevliga :) Lycka till med att bli av med "skrotet", hoppas det kommer till användning för någon!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.