Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ungomsbild - Sveriges första Hondabil, privatimporterad 1970, inte typgodkänd, då tillåten med bara 1 passagerare i vårt land. Ett par år senare kom Honda Civic som var större.
Här på Neuburgringbanan (utan körkort !) ... testade maxhastigheten ...
Redigerat:
Du har nog inte helt fel i din tes...
Den bästa bilen som exporterats till Afrika är nog trots allt den som det stod "Roffes Svets" på. Och afrikanerna tog inte bort texten när den kom ner... Men Rapport eller Aktuellt hade ett inslag där den syntes i bild! 😂😂😂
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Den bästa bilen som exporterats till Afrika är nog trots allt den som det stod "Roffes Svets" på. Och afrikanerna tog inte bort texten när den kom ner... Men Rapport eller Aktuellt hade ett inslag där den syntes i bild! 😂😂😂
Medlem
· Blekinge
· 12 456 inlägg
Peugeot förstod redan på 50talet att Afrika behövde robusta stora kombibilar med plats för 7 eller fler (403, 404, 504, 505 m fl). Inte många europeiska biltillverkare som kunde erbjuda sådant. Saab hade väl en 7sitsig 95 eller? Men den var väl mer för dvärgar.P Pin skrev:
Jag har åkt i sevenseater i Afrika, gott om plats och gungig fjädring 👍T Thomas_Blekinge skrev:
Volvo hade tillval med bakvänt säte för barn i bagageutrymmet på kombibilar.T Thomas_Blekinge skrev:
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 7 112 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 7 112 inlägg
Jag satt i bagageutrymmet på en likadan bil när en av mina föräldrar voltade av vägen i vinterhalka. Överlevde som ni märker.L lbgu skrev:
Fem år gammal och 10 000 mil är vettigt. Bilen håller minst lika länge till. Kolla bilen är servad, speciellt oljebyte.
Om bilen passar dina behov vet jag inte. Den är väl som en Kia eller Golf fast lite lyxigare. Är det den storleken och komforten du söker?
Vad är det för motor och växellåda?
I slutändan är det priset som avgör om det är ett bra köp. Ju sämre skick den är i desto större buffert för reparationer behövs.
Mina ganska generella svar då jag själv inte har någon A3.
Om bilen passar dina behov vet jag inte. Den är väl som en Kia eller Golf fast lite lyxigare. Är det den storleken och komforten du söker?
Vad är det för motor och växellåda?
I slutändan är det priset som avgör om det är ett bra köp. Ju sämre skick den är i desto större buffert för reparationer behövs.
Mina ganska generella svar då jag själv inte har någon A3.