email1783189531060.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Och snart 30000 mil ... far förmodligen till Afrika för att jobba som taxi ...

Sedan 1967 är jag numera ffg inte längre bilägare ... 😭😢

Redigerat:
  • Gilla
  • Haha
Isakare och 5 till
  • Laddar…
yonna yonna skrev:
[bild]
Och snart 30000 mil ... far den förmodligen till Afrika för att jobba som taxi ...
Har den ett extra baksäte och sidorutor som inte går att veva upp?

IMG_6531.jpeg
Skapa konto

Afrikansk taxi kräver rejäla bilar.

• Gilla
yonna och 1 till
  • Laddar…
20260704_204039.jpg
Skapa konto

Ungomsbild - Sveriges första Hondabil, privatimporterad 1970, inte typgodkänd, då tillåten med bara 1 passagerare i vårt land. Ett par år senare kom Honda Civic som var större.
Här på Neuburgringbanan (utan körkort !) ... testade maxhastigheten ...

Redigerat:
  • Gilla
  • Älska
  • Wow
Isakare och 13 till
  • Laddar…
P Pin skrev:

[bild]

Nä! Men köparen påstod att motorn klarar 100'. Han verkade inte bry sig om att åkermössen kalasat på inredningen..

• Gilla
Pin
  • Laddar…
Krilleman
Du har nog inte helt fel i din tes...

1783196331648.png
Skapa konto

Den bästa bilen som exporterats till Afrika är nog trots allt den som det stod "Roffes Svets" på. Och afrikanerna tog inte bort texten när den kom ner... Men Rapport eller Aktuellt hade ett inslag där den syntes i bild! 😂😂😂

• Gilla
Festlund och 3 till
  • Laddar…
Krilleman Krilleman skrev:
"Roffes Svets"
Det tycks som om AI redan refererat till ditt inlägg!

• Haha
Festlund och 1 till
  • Laddar…
P Pin skrev:

[bild]

Peugeot förstod redan på 50talet att Afrika behövde robusta stora kombibilar med plats för 7 eller fler (403, 404, 504, 505 m fl). Inte många europeiska biltillverkare som kunde erbjuda sådant. Saab hade väl en 7sitsig 95 eller? Men den var väl mer för dvärgar.

• Gilla
Pin och 1 till
  • Laddar…
T Thomas_Blekinge skrev:
Peugeot förstod redan på 50talet att Afrika behövde robusta stora kombibilar med plats för 7 eller fler (403, 404, 504, 505 m fl). Inte många europeiska biltillverkare som kunde erbjuda sådant. Saab hade väl en 7sitsig 95 eller? Men den var väl mer för dvärgar.
Jag har åkt i sevenseater i Afrika, gott om plats och gungig fjädring 👍

T Thomas_Blekinge skrev:
Volvo hade tillval med bakvänt säte för barn i bagageutrymmet på kombibilar.

N Nyikåk skrev:
Volvo hade tillval med bakvänt säte för barn i bagageutrymmet på kombibilar.
När jag var liten så åkte vi barn i bagageutrymmet i en Volvo 145 när vi besökte en släkting som hade en sådan. Idag hade det nog blivit orosanmälan till socialen, men då var det andra tider ;)

• Gilla
hjalmar17 och 4 till
  • Laddar…
MultiMan
L lbgu skrev:
När jag var liten så åkte vi barn i bagageutrymmet i en Volvo 145 när vi besökte en släkting som hade en sådan. Idag hade det nog blivit orosanmälan till socialen, men då var det andra tider ;)
Jag satt i bagageutrymmet på en likadan bil när en av mina föräldrar voltade av vägen i vinterhalka. Överlevde som ni märker.

• Wow
  • Gilla
Unikt namn och 1 till
  • Laddar…
Vad bör jag tänka på:
Audi A3
Årsmodell 2021
10000 mil

Är det ett vettigt köp?

Fem år gammal och 10 000 mil är vettigt. Bilen håller minst lika länge till. Kolla bilen är servad, speciellt oljebyte.

Om bilen passar dina behov vet jag inte. Den är väl som en Kia eller Golf fast lite lyxigare. Är det den storleken och komforten du söker?

Vad är det för motor och växellåda?

I slutändan är det priset som avgör om det är ett bra köp. Ju sämre skick den är i desto större buffert för reparationer behövs.

Mina ganska generella svar då jag själv inte har någon A3.

• Gilla
yonna
  • Laddar…
yonna yonna skrev:
Vad bör jag tänka på:
Audi A3
Årsmodell 2021
10000 mil

Är det ett vettigt köp?
Den årsmodellen av A3 har inga jobbiga motorproblem etc som äldre bilar hade, så betalar du rätt pengar för just den bilen du köper så kan det inte bli så tokigt.

• Gilla
yonna och 2 till
  • Laddar…
Provkört Kia, Golf och Skoda och det var inte roligt. Mycket stor skillnad. Dock dyrare.

• Gilla
Pin
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.