Har rengjort pannan och laddade med ved och gjort som dem sista två åren som jag gjort sedan den installerades. Men Idag ville den inte starta fläkt systemet. Vad är det för något fel. Tacksam om jag kan få hjälp att få igång den. Vatten pumparna gick igång fast inga fläktar startades.

MvH
Nisse

• Rengjord vedpanna i ett pannrum med synliga rörkopplingar och digital kontrollenhet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
R
Det är rökgasfläkten du menar då , Var sitter termostaten/givaren för fläkten ( som är en lambda ) , brukar sitta i rökröret , kanske du har skadat den eller någon kabel när rengjort , det är lätt hänt

R rävlyan skrev:
Det är rökgasfläkten du menar då , Var sitter termostaten/givaren för fläkten ( som är en lambda ) , brukar sitta i rökröret , kanske du har skadat den eller någon kabel när rengjort , det är lätt hänt
Ja det är rökgasfläkten som inte går igång när man startar pannan med påslagningsknappen. När man rensar pannan så kommer an inte åt några kablar eller givare. Jag misstänker att det kan vara kondensatorn som kan ha gått sönder som tillhör fläktsystemet. Jag får ta hem en elektriker som kan denna typen av panna. Tack på förhand om er råd och vägledning.

MvH
Nisse

Gaspanna i ett pannrum med synliga rör och en elektronisk display på toppen, omgiven av olika föremål.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
M Nazim Zubair M Nazim Zubair skrev:
Ja det är rökgasfläkten som inte går igång när man startar pannan med påslagningsknappen. När man rensar pannan så kommer an inte åt några kablar eller givare. Jag misstänker att det kan vara kondensatorn som kan ha gått sönder som tillhör fläktsystemet. Jag får ta hem en elektriker som kan denna typen av panna. Tack på förhand om er råd och vägledning.

MvH
Nisse

R
Hittade något .det sitter visst en strömbrytare på baksidan av panelen , kan vara något
www.byggahus.se/forum/threads/effecta-woody-35-lambda.213830/
Här är manual och felsökningsuppgift
varme.effecta.se/ladda-ner/manualer-gamla/37-se-manual-woody-tidigare-modell/file
Eller fråga här
skogsforum.se/index.php

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.