Finns en annan tråd om Edenorg men den var stängd så jag får därför starta denna eftersom jag kommit kontakt med firman ifråga och vill dela med mig av mina erfarenheter.

Edenorg skulle göra ett arbete hos oss och vi var överens om villkoren. De skickade över avtal som jag mailade några synpunkter på (saker som vi muntligen var överens om men som de utelämnat i avtalet). Då plötsligt, arbetsdagen innan de skulle starta, meddelar de att de inte har tid med vårt arbete. Jag föreslår att de gör jobbet om några månader istället men inte heller det vill de. Dålig stil att hoppa av jobbet med så kort varsel tycker jag och dessutom ganska skumt att de gör det i samband med att jag vill förtydliga några saker i avtalet. Vill varna andra för att slösa tid på denna firma och för att man bör vara mycket uppmärksam på deras avtal.

Jag har bara positiva erfarenheter av företaget; bra och snabb kommunikation, väl utfört arbete samt att de rättar till saker utan att ifrågasätta
De städade till och med efter sig :D

Grabbhalvan> håller med, känns som en STOR hund som är begraven här! Vilket seriöst företag kan inte uppge referenser till exempel?? Har spanat lite på dem och reagerade också på att deras betyg på gohandy.se är lite "för" perfekta. Nästan så fina så man undrar om det kan vara sant att alla kan vara så nöjda med precis allt. Väldigt snartlika formuleringar i betygen också, vilket jag reagerar på (jobbar själv som översättare/språklärare).

På vakanser.se kan man se att de har haft ute ett anmärkningsvärt stort antal annonser efter hantverkare. Inte i någon av annonserna står att det krävs att man är utbildad eller certifierad/behörig inom det som söks. På deras hemsida (som inte har samma namn som deras firma) finns bilder på dem som jobbar där. Märkligt nog är deras killar både målare, snickare och plattsättare på en och samma gång. Brukar man inte ha EN utbildning bara?

Det är fullt möjligt att detta är ett jättebra och effektivt bolag som jobbar med utländska hantverkare med superutbildning och där allt flyter superbra med en projektledare som är den enda som kan svenska och fungerar "översättare" och vem vet, referenser är kanske onödiga? Mmm, jag funderar vidare, och tycker andra ska göra det också. Undrar hur mycket den utländska arbetskraften får betalt av den ändå ganska höga timpengen de tar och vad förskringsbolagen säger om det hela om något händer........?

Deras hantverkare är mestadels från Ryssland, Lettland, Ungern etc och kan ingen svenska och bristfällig engelska. Alla kommunikation går genom Kristina som man kan maila eller ringa.

Redigerat av moderator:
K
Hej,
Vi hoppar inte av från avtalat jobb utan det kan hända att vissa saker man blir inte överens om, innan påskrivning av avtal, därför tackar vi nej till vissa uppdrag. När det gäller "Grabbhalvan" så har vi tackat nej till deras uppdrag pga risk av komplikationer med spänntak. Vi vill inte ta ett jobb där vi kan inte garantera bra utförande. Vi behövde tid på oss för att se vad vi kan göra åt den men så synd att vissa kunder är inte tillmötesgående.

Redigerat:
K
En duktig hantverkare har bred kunskap.
Lång erfarenhet är bättre än utbildning.
Certifikat betyder inte bra utförande

K
Vi har många jobbannonser för att vi anställer "best of the best" och det är svårt att hitta

kristinaorgev skrev:
Hej,
Vi hoppar inte av från avtalat jobb utan det kan hända att vissa saker man blir inte överens om, innan påskrivning av avtal, därför tackar vi nej till vissa uppdrag. När det gäller "Grabbhalvan" så har vi tackat nej till deras uppdrag pga risk av komplikationer med spänntak. Vi vill inte ta ett jobb där vi kan inte garantera bra utförande. Vi behövde tid på oss för att se vad vi kan göra åt den men så synd att vissa kunder är inte tillmötesgående.
Bedrövligt att Edenorg dessutom väljer att ljuga här byggahus.se. Det jag skrivit stämmer medan det Kristinas påståenden ovan om att de tackat nej pga spänntaken är ett rent påhitt. Att Edenorg "behövde tid på sig" och att vi inte var tillmötesgående är också det en ren lögn, tvärtom så har jag mailat dem att det är okej att arbetet utförs längre fram då det inte är något akut.

Eftersom jag har sparat samtliga mail som jag och Edenorg skickat till varandra kan jag enkelt visa att det jag säger stämmer och att Kristina på Edenorg ljuger. Alla som är intresserade kan skicka mig ett meddelande här på byggahus.se med sin e-postadress så kan jag vidarebefordra de mail som jag och Edenorgs skickat till varandra.

K
Jag sa alldrig att ni var inte tillmötesgående, ni var jätte trevliga. Jag sa att några av våra kunder är inte det. Vi har inte tagit er uppdrag pga ni ville att vi garanterar om spänntak, det kunde vi inte, därför blev det inget jobb. Vi har brist på hantverkare som kan göra spänntak. Jag beklagar om vi på nått sätt har givit er förhoppningar som vi kunde inte fylla.

kristinaorgev skrev:
Jag sa alldrig att ni var inte tillmötesgående, ni var jätte trevliga. Jag sa att några av våra kunder är inte det. Vi har inte tagit er uppdrag pga ni ville att vi garanterar om spänntak, det kunde vi inte, därför blev det inget jobb. Vi har brist på hantverkare som kan göra spänntak. Jag beklagar om vi på nått sätt har givit er förhoppningar som vi kunde inte fylla.
Det du säger stämmer inte. Ni fick undersöka spänntaket vid ert besök hos oss och blev då medvetna om eventuell problematik med detta. När ni sedan gjorde offerten (som vi tackade ja till) och därefter avtalet hade ni följdaktligen den kunskap ni behövde. Skulle det varit spänntaket som varit problemet så skulle ni rimligen tagit höjd för detta i offerten eller inte gjort någon offert eller något därpå följande avtal alls.

Ni hoppade av med mycket kort varsel och med motiveringen att ni hade akut behov av hantverkare på annat håll. Jag erbjöd då att arbetet sköts framåt 2-3 månader men detta avböjde ni, och även då med motiveringen att ni inte hann (vilket jag inte tyckte lät särskilt trovärdigt). Det stod ingenting om spänntak i dina mail.

Jag förstår inte hur du tänker som kommer med dessa påståenden när det ju finns tydliga bevis i form av mail som visar att min version stämmer. Det enda du lyckats med nu är att ytterligare sänka Edenorgs trovärdighet.

K
Att vi tog inte någons uppdrag sänker inte Edenorgs trovärdighet. Inget avtal var påskriven.
Vi har 100-tals nöjda kunder som kan bevisa motsatsen. Alla seriösa potentiella kunder kan få kontakta de som har anlitat oss, för att få egen uppfattning.

Ett företag som skickar en offert är bunden av offerten som ett avtal så länge offertens giltighetstid löper. Ganska ellementärt. Så nog låter det som avtalsbrott.

Företag dår normalt inte diskutera sin verksamhet här på byggahus, Firman fick som ett undantag en möjlighet att bemöta vissa psåståenden högre upp i tråden, det var inte meningen att det skulle utveckla sig till en lång tråd.

Jaaa, kamrater...jag har haft den här firman här i ett m3 badrum i fyra veckor... det är fredag den 12/9 och arbetet skall vara klart 15)... Firman använder min lägenhet som förråd till fog, betong, fix och andra jobb de har i området...aldrig mer... dessutom är jag och "chefen" (ingen talar svenska, ) inte riktigt överens om offerten...fy fan för hantverkare som är i händerna på sådana djävla idioter.. Min plan var att få ett våtrumscertifikat på mina 2.4 m3... INTE att härbergera fog, fix, kakelskrärare, sopsäckar och annat skräp....

På måndag har jag ett nytt badrum...hmmmm, jag tror att den här firman går efter konceptet, "den som skriker högst"...skall jag skriva ett argt mail, flexa mina muskler, kanske visa på att jag är biker och inte kan bli lurad...OK...

På måndag har jag ett nytt badrum...hmmmm, jag tror att den här firman går efter konceptet, "den som skriker högst"...skall jag skriva ett argt mail, flexa mina muskler, kanske visa på att jag är biker och inte kan bli lurad...OK...

Vad tycks om den här "offerten" från Edenorg:
Hej,
"All vvs arbete ni behöver hjälp med kommer att kosta 26.000 inkl moms efter rot-avdrag för både arbete och material.
Framdragning och installation ingår
Du är välkommen om du har några frågor"

Min bedömning efter rätt omfattande forskning är att rimligt pris är ungefär hälften. Mitt svar på mailet "skojar du med mig?" Är fortfarande obesvarat......

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.