Hej på er!

Jag ska boka en installation av en LLVP från Jula via Inselo och företaget som då ska utföra installationen heter Eco kyl & Värme och håller till i Helsingborg.

Då Inselos omdöme lämnar mycket att önska och jag inte kan hitta några omdöme på Eco Kyl & Värme så undrar jag om någon här har haft med de att göra och vad ni tyckte?

Mvh
Jocke

P
Om inte någon svarar i denna tråden så beror det på att de inte använt inselo eller så skäms de för att de gjort det...

electroluxaren skrev:
Om inte någon svarar i denna tråden så beror det på att de inte använt inselo eller så skäms de för att de gjort det...
Det kan jag köpa. Men Inselo är bara mellanhand, de utför inga jobb själva. Eco Kyl & Värme är ju ett fristående företag som någon borde ha anlitat under de 2 åren de har varit aktiva

P
M MrTegefeldt skrev:
Det kan jag köpa. Men Inselo är bara mellanhand, de utför inga jobb själva. Eco Kyl & Värme är ju ett fristående företag som någon borde ha anlitat under de 2 åren de har varit aktiva
Ja det var jag som i upphetsningen skrev fel, självklart är det ju ECO k&V som avses

Så det är så illa alltså?

P
Jag har heller inte haft kontakt med Nour Eddin Hamed som driver firman som enskild sedan 2020 från sin lägenhet.

Så jag vågar inte säga bu eller bä i detta

M MrTegefeldt skrev:
Så det är så illa alltså?
Hej hur gick det med Ecokyl? Har också fått dem som installatör dock verkar de vara väldigt svår att få kontakt med. Börjar bli lite fundersam

• Gilla
Anders243
  • Laddar…
Blev ingen installation för min del. Jag avbokade.

M MrTegefeldt skrev:
M MrTegefeldt skrev:
M MrTegefeldt skrev:
Blev ingen installation för min del.
Okej, tack . Själv har jag köpt en luft/vatten från Bygghemma inkl. Installation.
Ecokyl tog uppdraget . Jag har försökt att få klarhet via samtal, sms och Mail. men varken bygghemma eller Ecokyl ger mig svar på hur mycket jag själv skall förbereda inför installationen.
Det behövs både elektriker och rörmokare på plats.
När jag ringde Ecokyl så besvarades samtalet med ett privat namn, var på jag frågade om det var hos Ecokyl.
Han hänvisade mig till att skicka in mitt ordernummer så skulle han återkomma när han tittat på min order.
Jag har skickat allt och lite till på alla möjliga sätt till Ecokyl utan resultat.
tack ändå , jag skall fiska vidare och hoppas att det blir en smidig installation ibörjan på december.

Jag håller tummarna för att det går bra för dig :)

• Gilla
Angryoldman
  • Laddar…
P
Jag skulle använda ett annat bolag gärna ett aktiebolag istf, enskild fa.

electroluxaren skrev:
Jag skulle använda ett annat bolag gärna ett aktiebolag istf, enskild fa.
Ja visst är det så , För gemene man så ligger det mer trygghet hos ett väletablerat företag. Jag får ta det samtalet med Bygghemma som håller i tjänsten för att se vilka alternativ jag har som privatkund.
Jag är enormt tacksam för att det finns mer kunnande att fånga upp i trådar som den här.
Så ett stort tack till dig alla de eldsjälar som delar med sig av sina erfarenheter.

A Angryoldman skrev:
Okej, tack . Själv har jag köpt en luft/vatten från Bygghemma inkl. Installation.
Ecokyl tog uppdraget . Jag har försökt att få klarhet via samtal, sms och Mail. men varken bygghemma eller Ecokyl ger mig svar på hur mycket jag själv skall förbereda inför installationen.
Det behövs både elektriker och rörmokare på plats.
När jag ringde Ecokyl så besvarades samtalet med ett privat namn, var på jag frågade om det var hos Ecokyl.
Han hänvisade mig till att skicka in mitt ordernummer så skulle han återkomma när han tittat på min order.
Jag har skickat allt och lite till på alla möjliga sätt till Ecokyl utan resultat.
tack ändå , jag skall fiska vidare och hoppas att det blir en smidig installation ibörjan på december.
Hej hur gick det med Ecokyl? Har också fått dem som installatör!

G Gubbeberg skrev:
Hej hur gick det med Ecokyl? Har också fått dem som installatör!
Hallo .
Det gick bra ( än så länge ) Trots alla mina förgäves försök att nå ecokyl innan installationen så löpte det ut väl.
På installationsdagen dök det upp två bilar . 3 personer varav en var ägaren .
De ursäktade sig över den tidigare dåliga kommunikationen . Det Blev mer förståeligt då deras kunskaper i svenska språket var av den enklare varianten.
De utförde dock installationen och lämnade när allt fungerade.

Jag vill ändå tillägga att när det kommer till framdragning och inkoppling av el så fanns det en del att önska .
Jag hade på känn att de inte är certifierade att koppla in el.
jag letade fram information om vad som behövdes och hur elen skulle dras.
vidare fick jag tag i en vän som var elektriker , han gjorde plats i mitt gamla proppskåp. ( 2 st 3fas brytare och en 220v skarvdosa)
När ecokyl installerade sa de att den separata 220v skarvdosan jag dragit fram var överflödig.
De envisades med att ”tjuva” 220v ifrån en utav 3fas anslutningarna.
jag gav med mig för att få pannan installerad , det var svinkallt ute och jag ville inte stå utan värme.

Jag köpte även en Wi-Fi anslutning till att styra pannan med. Tyvärr så var ecokyl inte så bra på att förklara för mig om hur den fungerar. De startade upp pannan och visade mig endast grundläggande om hur pannan kan startas, stängas och eventuellt justera värmekurvan upp eller ner.

hur som ,i det stora hela, Pannan fungerar utmärkt förutom en dag när den bara stod och förde ett väsande ljud.
jag stängde av den , väntade 15 minuter och startade om och sedan dess går den som brukligt.

Ecokyl, Ja de gör vad de ska men inte mycket mer . De är tillmötesgående och slarvar inte på något sätt. Där vattenrören dragits fram vågrätt längs väggen till innerdelen så har varmvattenledningen (returen) dragits under kallvattenledningen (tillvattten) vilket gör att kallvattenledningen kyler ner returvattnet. Jag isolerade dock bort det mesta med hjälp av rörskålar.

Om jag skall beställa en service eller liknande så tror jag att jag anlitar någon som är mer pedagogisk och mer kommunikativ än ecokyl. Killarna på ecokyl är bra killar som vill göra ett bra jobb men når inte riktigt hela vägen fram.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.