84 774 läst ·
787 svar
85k läst
787 svar
Ebba Busch köper hus
I slutändan är det värt det som någon kan tänkas sig betala för det. Bara för det är värderat till 4.2 miljoner innebär inte per automatik att det måste köpas/säljas för den summan. Ebba kan ha gjort upp affären att hon är beredd att betala 3.9M för det, annars blir det inget helt enkelt. Det kan även varit värderat till 4.2M med olika förbehåll, huset har stått obebott i typ 20år vad som framgår, det kanske behöver fixas en del saker för 300tkr för att man ska kunna faktiskt bo där som kök och badrum och därav ett bud på 3.9M som accepterades av säljaren m.a.o köpt det för värderingen.L larka742 skrev:"Det känns att allt skumt i fastighetsaffären beror på honom."
Ebba pratar om att hon fått gården värderad till 4.2 men priset hamnar ändå på 3.9.
Men ändå är allt skumt på honom?
Vet vi att det är ett ruckel - på riktigt? Varför skulle de värdera det till 4.2 isf?
Menar... utan skrotbilarna, rensat lite trädgården osv blir det snabbt kanske värt 5...?
Det kanske är "kompis"-värdering med 4.2, färgat av att Ebba "känner till" området... överdriver, vinklat uppgifter....
Fast vill vi ha partiledare som faktiskt kan sitta i regeringen i framtiden som viker sig för minsta lilla fast de har rätt? Jag ser det helt annorlunda, tycker hon ska definitivt kräva sin rätt och inte vända kappan efter var vinden just nu blåser. Sverige ska ha ledare, inte mediala kappvändare.Handyman 1 skrev:
Det här dreven mot Ebba från vissa blaskor som fått onödigt mycket utrymme är ju otroligt passande nu när Ebba är ute efter att väcka misstroende... Detta är snart morgondagens nyheter och bortglömt, nästa omgång är det en ny partiledare i skottgluggen. Det här skiljer sig otroligt mycket från scoop där det faktiskt förekommer ett brott - då är det något helt annat.
Redigerat:
Snailman
Medlem
· Västra Götaland
· 5 582 inlägg
Snailman
Medlem
- Västra Götaland
- 5 582 inlägg
Nu är ju inte äldre viljelösa barn utan vuxna individer. Verkar som att många här har märkligt svårt att se det.thomas33 skrev:
Sen förstår jag inte varför det är konstigt att söka upp en fastighet (vad jag förstått) nära sina barns pappa, och dessutom i sina hemtrakter. Det hade jag också gjort om jag var nyskild.
Självbyggare
· halland
· 242 inlägg
Om nu inte gubben har blivit sinnesförvirrad jäkligt snabbt och får det på papper så anser jag att ebt ska driva genom affären.
Så less på mellanmjölkandet där man inte kan säga nå för någon snöflinga kan bli kränkt.
Nä bara drämma till gubben och dom där snikna släktingarna som fått upp luktspåret av pengar.
För om nå dom var så himla brydd om kåken och gubben så hade det inte gått så långt som det gjort. Utan reaktionen kommer när dom blir rädda för att bli utan pengar.
Och att mäklaren är en bekant är väll inte så konstigt, jag känner en gammal mäklare och nog rådfrågar jag han innan jag går till någon okänd mäklare som kanske tipsar andra om en möjligen bra affär.
Nä så även om Ebba driver genom det här hon fortfarande min röst i nästa val också. Om nu inget annat blått parti behöver den bättre
Så less på mellanmjölkandet där man inte kan säga nå för någon snöflinga kan bli kränkt.
Nä bara drämma till gubben och dom där snikna släktingarna som fått upp luktspåret av pengar.
För om nå dom var så himla brydd om kåken och gubben så hade det inte gått så långt som det gjort. Utan reaktionen kommer när dom blir rädda för att bli utan pengar.
Och att mäklaren är en bekant är väll inte så konstigt, jag känner en gammal mäklare och nog rådfrågar jag han innan jag går till någon okänd mäklare som kanske tipsar andra om en möjligen bra affär.
Nä så även om Ebba driver genom det här hon fortfarande min röst i nästa val också. Om nu inget annat blått parti behöver den bättre
Jag räknar med att en partiledare har betydligt högre moral och ser till att allt går rätt till och inte agerar likt telefonförsäljare, för att få igenom en affär.H Hochiha skrev:Nu är ju inte äldre viljelösa barn utan vuxna individer. Verkar som att många här har märkligt svårt att se det.
Sen förstår jag inte varför det är konstigt att söka upp en fastighet (vad jag förstått) nära sina barns pappa, och dessutom i sina hemtrakter. Det hade jag också gjort om jag var nyskild.
Kan vara dags för en ny affärsrörelse för mäklare?H Helmersson skrev:
ÅLDRINGSMÄKLARNA
VI HITTAR DITT HUS DÄR INNAN ANNAN LETAR
Ägs ditt drömhus av en åldring? Anlita oss - vi ordnar köpekontrakt, överför handpenning.
Vår garanti - avslutat köp inom fem dagar!
Med 20 års erfarenhet och flera politiker bland våra kunder vet vi - snabbhet och diskretion är ABC för en lyckad affär med en åldring.
90% lyckade affärer, släkten hinner inte reagera innan huset är sålt och rivet!
FAXA OSS ... xxxx xxxx REDAN IDAG!
Nu skriver Ebba så här iaf på Facebook.
"Eftersom vi har skrivit ett köpekontrakt och jag har betalat en handpenning så behöver också den situationen redas ut på ett på ett formellt korrekt sätt."
"Jag hoppas att frågan löses snabbt, för allas skull. Jag har agerat i god tro. Jag kommer inte att genomföra denna affär om det visar sig att Esbjörn verkligen inte vill."
"Eftersom vi har skrivit ett köpekontrakt och jag har betalat en handpenning så behöver också den situationen redas ut på ett på ett formellt korrekt sätt."
"Jag hoppas att frågan löses snabbt, för allas skull. Jag har agerat i god tro. Jag kommer inte att genomföra denna affär om det visar sig att Esbjörn verkligen inte vill."
Om man nu är politiker och sitter i riksdagen, skall man ha betydligt mer moral än Ebba haft i denna affär. KD vill framhålla sig som ett äldrevänligt parti som värnar de äldre!!!sunnis skrev:
"Dagarna hade sin gilla gång för Esbjörn fram till i somras då Ebba Busch dök upp. Esbjörn kände sig smickrad över att en politiker känd från tv intresserade sig för honom. Hon bjöd hem honom till sig på kaffe och berättade att hon ville köpa hans ställe." https://www.expressen.se/dinapengar...83-till-domstol-hjartat-haller-pa-att-brista/