Nissens Nissens skrev:
Jag har läst båda dem och hittar inte den uppgiften där..finns ingen info någonstans om att handpenningen är återbetald vad jag kan se.
Nissens Nissens skrev:
Jag har läst båda dem och hittar inte den uppgiften där..finns ingen info någonstans om att handpenningen är återbetald vad jag kan se.
Nu har jag också letat. Det jag har läst är att det står så i det rekommenderade brev han skickade till Ebba, det som Expressen publicerat

harry73
Jag tycker att hela historien är märkligt.
Ebba och hennes exman är skriven på en fastighet i närheten. Jag skulle i alla fall betrakta det som grannfastighet.
Hennes föräldrar? är skriven på samma fastighet.
Man får förmoda att hon känner fastigheten väl, och med tanke på hur fastigheten ser ut, är den obebodd sen länge.
Han Esbjörn bor såklart inte på en kursgård i närheten, han bor i lägenhet i Västerås.
Det känns att allt skumt i fastighetsaffären beror på honom.
Att taxeringsvärdet av ett ruckel med övervuxen trädgård och nedgrävda skrotbilar inte motsvarr 75% av försäljingsvärdet är inte så konstigt.

Jag gillar inte KDs politik, men jag gillar inte heller mediadrev

• Gilla
Hjalmarson och 5 till
  • Laddar…
Nissens
K Kurtivan skrev:
Nu har jag också letat. Det jag har läst är att det står så i det rekommenderade brev han skickade till Ebba, det som Expressen publicerat
Har du en länk till det? :)

• Gilla
1
  • Laddar…
harry73 harry73 skrev:
Jag tycker att hela historien är märkligt.
Ebba och hennes exman är skriven på en fastighet i närheten. Jag skulle i alla fall betrakta det som grannfastighet.
Hennes föräldrar? är skriven på samma fastighet.
Man får förmoda att hon känner fastigheten väl, och med tanke på hur fastigheten ser ut, är den obebodd sen länge.
Han Esbjörn bor såklart inte på en kursgård i närheten, han bor i lägenhet i Västerås.
Det känns att allt skumt i fastighetsaffären beror på honom.
Att taxeringsvärdet av ett ruckel med övervuxen trädgård och nedgrävda skrotbilar inte motsvarr 75% av försäljingsvärdet är inte så konstigt.

Jag gillar inte KDs politik, men jag gillar inte heller mediadrev

"Det känns att allt skumt i fastighetsaffären beror på honom."

Ebba pratar om att hon fått gården värderad till 4.2 men priset hamnar ändå på 3.9.
Men ändå är allt skumt på honom?

Vet vi att det är ett ruckel - på riktigt? Varför skulle de värdera det till 4.2 isf?
Menar... utan skrotbilarna, rensat lite trädgården osv blir det snabbt kanske värt 5...?
Det kanske är "kompis"-värdering med 4.2, färgat av att Ebba "känner till" området... överdriver, vinklat uppgifter....

harry73 harry73 skrev:
ett ruckel med övervuxen trädgård och nedgrävda skrotbilar
Ingen annan har hört något om nedgrävda skrotbilar!!!

Enbart den sjönära tomten har säkert ett pris som överstiger det som EB betalat.
Troligen är det inte så att huset kommer att räddas, utan istället rivas och ett nytt byggs på platsen.
Då blir det en riktigt bra affär för EB, men politiskt kan det bli katastrof...

harry73
L larka742 skrev:
Vet vi att det är ett ruckel - på riktigt?
Det är vad aftonbladet säger, och när aftonbladet tar parti för en kd politiker, borde det finnas en sanning i.

harry73 harry73 skrev:
Det är vad aftonbladet säger, och när aftonbladet tar parti för en kd politiker, borde det finnas en sanning i.
Det konstiga var att ena bilden hade fokus på grönskan och den andra visade en veranda med trasigt staket.
Om de ändå hade tagit sig dit, så borde det gå att få bättre bilder som verkligen visade husets förfall.

thomas33 thomas33 skrev:
Det konstiga var att ena bilden hade fokus på grönskan och den andra visade en veranda med trasigt staket.
Om de ändå hade tagit sig dit, så borde det gå att få bättre bilder som verkligen visade husets förfall.
Exakt. Trasig veranda = Ruckel... är det så man värderar hus på byggahus.se :crysmile:

• Haha
thomas33
  • Laddar…
L larka742 skrev:
Exakt. Trasig veranda = Ruckel... är det så man värderar hus på byggahus.se :crysmile:
Så värderar de flesta som är på en husvisning huset i alla fall...

• Gilla
TRJBerg
  • Laddar…
thomas33 thomas33 skrev:
Tror Ebba mest var intresserad av att komma nära "Nya Sverige" och "Börsen" .... :crysmile:

(Platsbeteckningar precis bredvid fastigheten)

• Gilla
Patrik440 och 1 till
  • Laddar…
A
Ändå beklämmande att hennes första reaktion är att driva igenom affären med alla medel,trots att han tillhör de stackars äldre som hon talar så varmt om:thinking: är fastigheten verkligen värt allt detta:rolleyes:

• Gilla
Kromo
  • Laddar…
Handyman 1 skrev:
Ändå beklämmande att hennes första reaktion är att driva igenom affären med alla medel,trots att han tillhör de stackars äldre som hon talar så varmt om:thinking: är fastigheten verkligen värt allt detta:rolleyes:
Varför är det beklämmande? Ska pensionärer ha frikort att göra vad de vill utan konsekvenser?

• Gilla
AndersOhrt och 4 till
  • Laddar…
A
Absolut!
Eller mer seriöst tycker jag inte att politiker är vem som helst,de bör nog tänka längre i såna här situationer,rätt eller fel!
resultatet ser vi nu i medierna,gynnar det henne på något sätt:thinking:

Redigerat:
sunnis
Handyman 1 skrev:
Giltigt eller inte i det här fallet,spelar nog ingen roll i Ebbas position,bara att avbryta skyndsamt,eller egentligen är skadan redan skedd,all reklam är inte bra reklam:thinking:
Fast kollar man på intervjun på Expressen så är Ebba beredd att backa affären om det är nu så att E inte är förmögen att ta egna beslut, så har Ebba sagt inspelat. Men det är ju klart, dyker man inte upp på tillträdesdagen och Ebba har erlagt handpenning och gjort allt rätt så vad gör man? Tänk dig själv att du har köpt en fastighet och så får du inte tillträde för säljaren inte dyker inte upp? Vad gör man, klart att man kontaktar ett ombud för att reda ut vad som har hänt, det hör till absolut till god advokatsed att man påtalar ens juridiska skyldigheter - det är knappast något hot! Ska advokaten inte göra sitt jobb för det låter för "barskt" att få reda på vad som _kan_ hända rent juridiskt?

Ni får nog hålla isär vad som har hänt, det är ju inte Ebba som hotat E, det är ju ombudet som har gjort sitt jobb precis som det förväntas av ett ombud. Ebba har absolut inte gjort något fel, hon har fullföljt sin del i kontraktet. Det är helt upp till E att lösa det här. E får helt enkelt söka om förvaltarskap/godmanskap till tingsrätten om han ska ta sig ur detta, har han upptäckt att han inte kan ta egna beslut nu på senare tid så är det inte mer än rätt.

• Gilla
AndersOhrt och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.