Hej forumet!

Sitter i en brf men det kanske är ok ändå att posta ett inlägg här?

Jag har börjar renovera ett av våra sovrum och är inte nöjd med vad jag har gjort på väggarna med spackel och underjobb...

Nu har jag hört talas om "Easy Cover" och hittat dom på lite olika byggvaruhus, min fråga är om dom fungerar bra och om det är något specielt man ska tänka på när man sätter upp dom (tydligen ska man ha våtrummslim och inte vanligt tapetlim)?


Tack på förhand!


Mvh

/Pontus
 
PS

Ska måla på dessa efteråt, inte tappetsera :)

DS


/Pontus
 
Nithin skrev:
Tjena!

Kör med ett vävlim, extra starkt sådant. Våtrumslimmet har kortare "öppet" tid vilket betyder att du får mindre tid på dig vid uppsättningen...
Hmm om du ska måla så va extra noga i skarvarna.

Sen är ju inte "återställaren" så himla kul att jobba med. Tung och otymplig. Så ta en våd i taget. Och ta det lungt.... Den "knäcks" ganska lätt om du viker den för mycket.

// MVH Nithin
Hej Nithin,

tack för det snabba svaret!

Har även hört att dom "sticks" pga glasfibern, men det får man tåla :)

Bra, kommer att ta det lugnt så det blir bra. Antar att man spackar mellan "våderna" och ev. i hörnen om man inte får till det 100%


Tack!


/Pontus
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.