Byggahus.se

easy cover - blåbetong?

1. J
    Medlem Nivå 6
    en liten fundering kommer här. nu när jag river bort mina gamla köksskåp är det omålad/ obehandlad blåbetong som är ganska slät under, men med utseende som en typisk betongvägg har (inte hundra procent slät). jag funderar på om jag kan sätta upp easycover och sen måla på det, vad tror ni om det alternativet?

tacksam för snabba svar! :)

2. Patrick E
    Medlem Nivå 10
    Det är bra om du har rikligt med klister. Lägg gärna på ett lager först som får torka så att väggen suger mindre så blir det gå bra. Jag ver att det funkar på putsade väggar.

3. Stefan N
    Verktygstokig · Nivå 20
    Fastnar gör det nog men rent utseendemässigt blir det ingen höjdare, det kommer ju synas igenom troligen. Varför inte spackla?

4. J
    Medlem Nivå 6
    Tänkte väl spackla o slipa skarvarna men har inte riktigt tiden att bredspackla hela alltet. Om man målar på Easy cover tapeten, vad är det som skulle göra att det inte skulle se bra ut?

5. anders07
    Medlem · Nivå 15
    Easy cover döljer inte mycket ojämnheter trots att tillverkaren vill få dig att tro det...
    Skarvarna mellan blocken kommer definitivt att synas genom easy cover så spackla dem först.

Jag penslade på primer innan jag hängde upp typ easy cover. Jag använde då vattenfast vävlim.

6. J
    Medlem Nivå 6
    där skarven på blocken är kommer det vara ett köksskåp och sedan stänkskydd/kakel men lite spackel - slipning - tapet borde funka då väggen inte är så ojämn som det kanske låter.

7. Anna_H
    Husägare · Nivå 19
    Om det ser ut som du beskriver tror jag bredspackla är snabbare.....

8. T
    Medlem · Nivå 16
    Jag provade EasyCover en gång - aldrig mera. Tar mycket tid och är svindyr.Dåligt resultat. Bredspackling går mycket fortare. Och billigare. Att jag försökte EasyCover var för att det var en mjukvägg av gamla träfiberskivor där ingen bredspackel fastnar. Till sist blöev det renoveringsgips 6 mm - överlägset!