9 328 läst ·
41 svar
9k läst
41 svar
Easee erkänner att man inte uppfyller kraven för laddboxar
På konsumentens sida
· 3 420 inlägg
Laddboxföretaget Easee väljer nu att pudla efter att tidigare ha överklagat Elsäkerhetsverkets försäljningsförbud på två av deras laddboxar.
Du kan läsa artikeln här: Easee erkänner att man inte uppfyller kraven för laddboxar
Du kan läsa artikeln här: Easee erkänner att man inte uppfyller kraven för laddboxar
Jo nu vet jag inte hur mycket "pudel" det är mer än att man inte bränner mer pengar i en svensk domstol.
Sen bollar man ju nu över till ESV att hantera den föreslagna åtgärdsplanen.
Norsk artikel om detta:
https://e24.no/naeringsliv/i/769R19/easee-trekker-rettssak-mot-svenske-myndigheter
Sen bollar man ju nu över till ESV att hantera den föreslagna åtgärdsplanen.
Norsk artikel om detta:
https://e24.no/naeringsliv/i/769R19/easee-trekker-rettssak-mot-svenske-myndigheter
"Laddboxarna kommer fortsatt att kunna användas men användare ska vara uppmärksamma på larmsignaler från utrustningen och annat som kan indikera fel. Låt heller inte laddboxen var inkopplad till fordon eller annan utrustning när den inte används"
Jajojo det följer man ju..
Jajojo det följer man ju..
Är det NÅGON som drar ut kabeln direkt vid avslutad laddning?
Jag gör snarare tvärtom, ansluter kabeln i väntan på den schemalagda laddningen som Gridio styr.
Undrar om man kommer att få sin laddare utbytt eller någon slags kompensation för att den är dålig?
Jag gör snarare tvärtom, ansluter kabeln i väntan på den schemalagda laddningen som Gridio styr.
Undrar om man kommer att få sin laddare utbytt eller någon slags kompensation för att den är dålig?
Borde inte en reklamation gå igenom när det nu är klart att man inte fått det som lovades?
Dom har inte haft någon vinst sedan problemet visade sig, och Distit efuel gick 50 miljoner back när boxarna inte kunde säljas.Farstatjej90 skrev:
Vartenda öre har gått till att städa inkassokraven från leverantörer..nu finns det "bara" två som inte fått betalt om jag förstår det rätt.
Tänkbart scenario...
Easee eller vad nu bolaget heter kursar alternativt på äkta fiffelsätt rekonstrueras.
Ett annat bolaget tillhörande huvudägarens fru köper upp kvarlevorna och erbjuder en konverteringssats som åtgärdar brister för det överkomliga priset 995kr exkl montage.
...
OMG detta är verkligen perfekt, jag måste se till att bli frun.
Easee eller vad nu bolaget heter kursar alternativt på äkta fiffelsätt rekonstrueras.
Ett annat bolaget tillhörande huvudägarens fru köper upp kvarlevorna och erbjuder en konverteringssats som åtgärdar brister för det överkomliga priset 995kr exkl montage.
...
OMG detta är verkligen perfekt, jag måste se till att bli frun.
Redigerat:
Jag är skeptisk. Jag gissar att oavsett det du skriver så både bor och åker ägarna fint. Det är alltid kunderna som får betala sånt här....😢D Dilato skrev: