Byggahus.se
Sedan 2012 har jag haft e-post adress: efternamn.förnamn@bredband.net intill det senast inkommande, vettiga meddelandet den 24/2, då det upphörde. Har ett 4-G, USB-modem hos Telia som fungerat i vanlig webbsökning på internet och Google. Ringde idag till Telia och fick reda på att Telenor som köpt gamla Bredbandsbolaget från och med den 30/4-20, kommer att stoppa alla e-postadresser, @bredband.net . VAD GÖR MAN?? Tycker Telenor kunde meddelat detta i tid, så inte Telia behövt göra detta. Någon som har några tips? Och hur gör man när man ska meddela alla om ny e-postadress?

Skaffa en gratisadress, tex gmail. Maila sen till dina kontakter du brukar kommunicera med att du har ny adress.

På forum, webbutiker och andra medlemssidor kan du i de allra flesta fall ändra din epostadress i dina profilinställningar.

Se detta som ett bra tillfälle att automatiskt få minskat antal spam/nyhetsbrev i mailkorgen :)

• Gilla
13th Marine och 1 till
  • Laddar…
Eller skaffa en egen domän för några hundringar per år så får du inte samma problem om några år igen.
Men börja med att försöka komma ihåg alla viktiga login som är knutna till den gamla adressen och styr om dom till en fungerande adress.

• Gilla
GargamelSE och 1 till
  • Laddar…
En gmail- eller Hotmailadress lär inte försvinna om några år.

• Gilla
13th Marine och 2 till
  • Laddar…
ymail (Yahoo) fungerar också bra.

outlook.com eller hotmail.com så har man activesync gratis. Kalendersync, kontakter, mail mm.

• Gilla
etompau
  • Laddar…
Man ska aldrig knyta en mail till en leverantör av annan tjänst tex internetabonnemang.

• Gilla
b_hasse och 4 till
  • Laddar…
Som Andy säger, håll eposten separerad från internetleverantören, då blir det enklare att byta operatör.
Använder själv Outlook och Gmail, funkar bra.

Vedklyv
Har du sagt upp ditt abonnemang hos bredbandsbolaget, är det därför du använder telia nu?

A Andy78 skrev:
Vedklyv
Har du sagt upp ditt abonnemang hos bredbandsbolaget, är det därför du använder telia nu?
Från den allra tidigaste början hade jag fast anslutning via bostadsrättsföreningens anslutning till Bredbandsbolaget med efternamn.förnamn@bredband.net . Detta var med kabel. Hösten 2011, beslöt min dåvarande hustru att flytta till Malmö, jag hamnade i en barack på bakgården hos en smidesfirma i Kungsängen. Kontaktade då Bredbandsbol. för att få mobilt bredband via USB-modem, fortfarande med samma e-post, detta funkade inte p.g.a dålig täckning. Testade med 3- abonnemang, fortf. med samma e-post, dålig täckning. 2012 flyttade jag till Småland, tecknade abonnemang med Telia, fortf. m. samma e-postadress. efternamn.förnamn@bredband.net , Allt har funkat till belåtenhet, tills d. 24/2, då inte ens ett spam har kommit. Det märkliga är att Bygga-Hus, banken, skatteverket, m.fl. fungerar. Börjar misströsta då jag tycks ha "makterna" emot mig. Har haft Internet Explorer, Outlook Express, har nu Thunderbird, men tycker det inte borde påverka nu, då jag haft det sedan i höstas och det funkat. Min gamla "dataguru", från min gamla FRA-tid, dog för ett par år sedan, så jag "sitter på pottan".

Redigerat:
A Andy78 skrev:
Vad händer om du försöker logga in på webmailen?
[länk]
Jovisst, jag kommer ju dit, men min gamla gamla e-post adr. och användarnamn och lösenord fungerar inte

Ring telenor och fråga om din mail är nedstängd.

A Andy78 skrev:
Ring telenor och fråga om din mail är nedstängd.
Telenor klargjorde redan för några dagar sedan, att eftersom jag inte hade något abonnemang hos dom, kunde dom inte göra något. Telenor ska man tydligen inte ha några "barn" ihop med.

Ja så är det tyvärr.
När du flyttade och sade upp ditt abonnemang hos telenor/ bredbandsbolaget så måste du skaffa en ny epostadress hos någon annan leverantör innan dom stänger ned mailkontot.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.