Upptäckte att nyckeln som ska sitta i låset på insidan av vår altandörr har gömt sig (läs: nån har gömt den i nån av alla tusen smålådor i huset). Så blir lite bökigt att komma ut den vägen (finns ett fönster brevid med något opraktiskt). Reservnyckel är beställd men kan dröja några dagar. Fick ju bara, med EN nyckel och dumsnål som vi var köpte vi ingen extra....

https://www.byggmax.se/fönsterhandtag-853-minitokyo-hoppe-p7221291

Är det möjligt att dyrka upp den här så det går att öppna dörren tills nyckeln kommer? :)
 
Du kan inte skruva lös handtaget?
Dyrka går säkert om man kan det, kolla youtube, men då kanske du behöver beställa grejer.

Skruva lös är nog det enklaste om det går
 
Visst är det möjligt att dyrka upp låset om de har kunskapen och utrustningen.
nino nino skrev:
Du kan inte skruva lös handtaget?
Dyrka går säkert om man kan det, kolla youtube, men då kanske du behöver beställa grejer.

Skruva lös är nog det enklaste om det går
Du måste öppna handtaget för att komma åt den undre skruven som täckas av handtaget.
 
Om byggmax har sådana handtag hemma kanske man kan få låna en nyckel för att låsa upp (om det nu är samma nyckel till alla handtag, typ biltemas fönsterlås)
/B
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Nyckeln är rätt enkel tänkte det vore lätt att pilla upp. Det är väl främst tänkt som spärr mot barn. Vet inte om de tyckte det var nödvändigt att gömma den för att jag envisas med att låsa den. Dock räcker det bara med att trycka in låset när väl nyckeln är vriden och uttagen. Men eländet gick i baklås.

Att hitta nyckeln bland allt (lägger jag upp en bild på alla leksaker får ni nog en chock) skulle ta veckor....
 
Bono_R Bono_R skrev:
Om byggmax har sådana handtag hemma kanske man kan få låna en nyckel för att låsa upp (om det nu är samma nyckel till alla handtag, typ biltemas fönsterlås)
/B
Tyvärr, är beställningsvara. Annars hade det varit en bra idé. :)
 
Ha :p du får ägna dig åt träning genom att gå runt för att komma till baksidan. Ta det som en positiv utmaning tills nyckel kommer i din hand.:geek:
/B
 
L lelleputt skrev:
Det är väl främst tänkt som spärr mot barn.
tanken är ju oxså att ev tjuvar inte skall kunna bära ut dina saker det hållet
 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.