Spontanköpte en Cocraft dyckertpistol ( tryckluft) från Clas Ohlssons för att sätta upp lite lister och foder.

Den gör väl jobbet men lämnar små märken ovanför spiken i trät. Inget stort men det irriterar mig.

Är det så enkelt som att en dyrare lämnar mindre märken eller gör alla det, mer eller mindre?
 
Kör du med avfyrning eller med automatiskt? (Osäker på cocrafts funktioner).

Dyra maskiner (t.ex. paslode gas) kan lämna märke om man har automatläge och "slår in" armen/stiftet som utlöser avfyrning, i listen. Det blir inte märke om man avfyrar manuellt enligt min erfarenhet.
Men kan bero på slitet nosskydd med automatläget kanske, osäker där :)
 
Klä in toppen i lite eltejp så slipper du märkena.
 
S Simonsilver skrev:
Spontanköpte en Cocraft dyckertpistol ( tryckluft) från Clas Ohlssons för att sätta upp lite lister och foder.

Den gör väl jobbet men lämnar små märken ovanför spiken i trät. Inget stort men det irriterar mig.

Är det så enkelt som att en dyrare lämnar mindre märken eller gör alla det, mer eller mindre?
Avfyrning. Lägger bågen mot och trycker av.
 
H Holmspel skrev:
Klä in toppen i lite eltejp så slipper du märkena.
Testade faktiskt det med kanske behövs mer tejp..
 
S Simonsilver skrev:
Spontanköpte en Cocraft dyckertpistol ( tryckluft) från Clas Ohlssons för att sätta upp lite lister och foder.

Den gör väl jobbet men lämnar små märken ovanför spiken i trät. Inget stort men det irriterar mig.

Är det så enkelt som att en dyrare lämnar mindre märken eller gör alla det, mer eller mindre?
Hej,

Med deras kombinerade dyckert och klammerpistol fick jag det aldrig att fungera helt utan märken. Nu har jag den som endast skjuter dyckert och det blir inga märken längre.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Beskow93 Beskow93 skrev:
Hej,

Med deras kombinerade dyckert och klammerpistol fick jag det aldrig att fungera helt utan märken. Nu har jag den som endast skjuter dyckert och det blir inga märken längre.
En kombinerad blir att lämna märken då slagstiftet ser annorlunda ut än på en ren dyckertpistol. Ingen tejp i världen löser detta.

Är det en kombinerad TS köpt tro?

Kommer märkena från nosen eller slagstiftet?
Har TS provat justera islagsdjupet fram i nosen?
 
FredrikR FredrikR skrev:
En kombinerad blir att lämna märken då slagstiftet ser annorlunda ut än på en ren dyckertpistol. Ingen tejp i världen löser detta.

Är det en kombinerad TS köpt tro?

Kommer märkena från nosen eller slagstiftet?
Har TS provat justera islagsdjupet fram i nosen?
Märkena blir av nosen. Det går att ändra djupen fast då slås dyckerten inte i ordentligt.
 
S Simonsilver skrev:
Märkena blir av nosen. Det går att ändra djupen fast då slås dyckerten inte i ordentligt.
Hur ser nosen ut?
Inget nosskydd på?
 
FredrikR FredrikR skrev:
Hur ser nosen ut?
Inget nosskydd på?
Aha!

Gick in och kollade på bilder. Ska ju sitta en plupp på nosen som saknas! Mysteriet löst!

Frågan är var den har tagit vägen….
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
S Simonsilver skrev:
Aha!

Gick in och kollade på bilder. Ska ju sitta en plupp på nosen som saknas! Mysteriet löst!

Frågan är var den har tagit vägen….
Kan sitta någon i reserv i lådan/väskan, om den levereras i sådan.
Annars bör ClasO kunna lösa ett nytt skydd åt dig.
 
engs
Beskow93 Beskow93 skrev:
Hej,

Med deras kombinerade dyckert och klammerpistol fick jag det aldrig att fungera helt utan märken. Nu har jag den som endast skjuter dyckert och det blir inga märken längre.
Samma här, köpte en dedikerad dyckertpistol och har den första kombinerade enbart för klammer nu.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.