2 531 läst ·
11 svar
3k läst
11 svar
Dykertpistol lämnar märken
Spontanköpte en Cocraft dyckertpistol ( tryckluft) från Clas Ohlssons för att sätta upp lite lister och foder.
Den gör väl jobbet men lämnar små märken ovanför spiken i trät. Inget stort men det irriterar mig.
Är det så enkelt som att en dyrare lämnar mindre märken eller gör alla det, mer eller mindre?
Den gör väl jobbet men lämnar små märken ovanför spiken i trät. Inget stort men det irriterar mig.
Är det så enkelt som att en dyrare lämnar mindre märken eller gör alla det, mer eller mindre?
Kör du med avfyrning eller med automatiskt? (Osäker på cocrafts funktioner).
Dyra maskiner (t.ex. paslode gas) kan lämna märke om man har automatläge och "slår in" armen/stiftet som utlöser avfyrning, i listen. Det blir inte märke om man avfyrar manuellt enligt min erfarenhet.
Men kan bero på slitet nosskydd med automatläget kanske, osäker där
Dyra maskiner (t.ex. paslode gas) kan lämna märke om man har automatläge och "slår in" armen/stiftet som utlöser avfyrning, i listen. Det blir inte märke om man avfyrar manuellt enligt min erfarenhet.
Men kan bero på slitet nosskydd med automatläget kanske, osäker där
Produkter som diskuteras: "eltejp"
Eltejp
Eltejp, även känd som isoleringstejp, är ett tryckkänsligt tejp som används för att isolera elektriska ledningar och andra material som leder elektricitet. Den har en rad egenskaper som gör den idealisk för användning inom elinstallation
Läs mer
Avfyrning. Lägger bågen mot och trycker av.S Simonsilver skrev:Spontanköpte en Cocraft dyckertpistol ( tryckluft) från Clas Ohlssons för att sätta upp lite lister och foder.
Hej,S Simonsilver skrev:Spontanköpte en Cocraft dyckertpistol ( tryckluft) från Clas Ohlssons för att sätta upp lite lister och foder.
Med deras kombinerade dyckert och klammerpistol fick jag det aldrig att fungera helt utan märken. Nu har jag den som endast skjuter dyckert och det blir inga märken längre.
Produkter som diskuteras: "dyckert"
Dyckert
Dyckertspikar är särskilt utformade med ett koniskt format spikhuvud, vilket gör att de kan sjunka in i materialet efter infästning. Denna funktion gör att spikhuvudet blir nästan osynligt efter infästning, vilket gör dyckertspikar till ett
Läs mer
En kombinerad blir att lämna märken då slagstiftet ser annorlunda ut än på en ren dyckertpistol. Ingen tejp i världen löser detta.Beskow93 skrev:
Är det en kombinerad TS köpt tro?
Kommer märkena från nosen eller slagstiftet?
Har TS provat justera islagsdjupet fram i nosen?
Märkena blir av nosen. Det går att ändra djupen fast då slås dyckerten inte i ordentligt.FredrikR skrev:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden