29 030 läst ·
39 svar
29k läst
39 svar
Dyckertpistol Senco hos Jula
vad är det för dyckertpistol du har?
Det där med dyr spik menar jag är ett personligt val. Kör du med skitspik om du vill, de kommer garanterat fungera lika bra/dåligt i den fina "amerikapickan" som i den mer uppenbart asiatiska. Jag kör personligen med spik från en tillverkare jag känner igen.Nimajneb skrev:
Håller med till 110%, det tråkiga som jag reagerade på var att pickan krävde bra spik, mao så har man isåfall ingen valfrihet.phl skrev:
Vad är skräpspik???
Själv är jag väldigt kräsen med spik o skruv utomhus och då är det spikens benägenhet att ruttna bort jag tänker på. Ytterligare ett kriteria är att spiken inte ska böja sig för minsta lilla motstånd.
Kommer vi däremot inomhus och pratar korta dyckert så vet jag inte hur man ska klassa skräpspik. Finns säkert några taskiga varianter men jag har aldrigt haft problem med lågpris dyckert och därför har jag inte sett någon anledning till att köpa dyrt.
Själv är jag väldigt kräsen med spik o skruv utomhus och då är det spikens benägenhet att ruttna bort jag tänker på. Ytterligare ett kriteria är att spiken inte ska böja sig för minsta lilla motstånd.
Kommer vi däremot inomhus och pratar korta dyckert så vet jag inte hur man ska klassa skräpspik. Finns säkert några taskiga varianter men jag har aldrigt haft problem med lågpris dyckert och därför har jag inte sett någon anledning till att köpa dyrt.
Den typ av spik som ruttnar bort och böjer sig tänkte jag mig som skräpspik.Nimajneb skrev:
Helt rätt, mao direkt ekvivalent till förbrukad volym sedan skall naturligtvis pistolens verkningsgrad läggas på för att få ut någon form av mätetal för spikande.phl skrev:
MEN jag tror, kan ha fel, att med en vanlig kompressor som kanske kan trycka upp 8kilo har en högre verkningsgrad i det lägre registret, mao den kräver mer energi för packa 1dm3 luft in i en behållare som är har ett tryck på 6kilo än en med ett tryck på 4kilo.
http://www.tools-plus.com/ kollade jag på.
Borde hamna på utlämningsstället.
Borde hamna på utlämningsstället.