4 104 läst ·
3 svar
4k läst
3 svar
Dyckertpicka med kapacitet för Stål/Dyckert!?
Studsade glad i hågen in hos lokala leverantören för att plocka upp en dyckertpicka då det slog mig att en med kapacitet för Ståldyckert inte vore en dum idé - DVs möjlighet att slå in sockel/foder rakt på betong/tegel.
Men döm av min förvåning då jag snabbt får höra att det är antingen eller - Dyckert eller Ståldyckert - Finns ingen picka som klarar båda.
Jag var inne på att handla en TJEP ST50 (ESSVE) eller en PASLODE FN1650 även tittat en del på SENCO men det är ju samma där.
Sätta foder på gipsvägg eller för den delen panel eller liknande med ståldyckert kommer ju att kosta en mindre förmögenhet! Därav ville jag ha möjligheten att skjuta båda. Krävs det då verkligen TVÅ olika pistoler för detta? Det är ju inte ekonomiskt försvarbart att handla en picka för att skjuta ENBART ståldycket då detta inte sker allt för ofta.
Kör med en ESSVE AMP T5/260 kompressor om det nu skulle inverka på valet av pistol.
Tips mottages tacksamt! d^_^b
Men döm av min förvåning då jag snabbt får höra att det är antingen eller - Dyckert eller Ståldyckert - Finns ingen picka som klarar båda.
Jag var inne på att handla en TJEP ST50 (ESSVE) eller en PASLODE FN1650 även tittat en del på SENCO men det är ju samma där.
Sätta foder på gipsvägg eller för den delen panel eller liknande med ståldyckert kommer ju att kosta en mindre förmögenhet! Därav ville jag ha möjligheten att skjuta båda. Krävs det då verkligen TVÅ olika pistoler för detta? Det är ju inte ekonomiskt försvarbart att handla en picka för att skjuta ENBART ståldycket då detta inte sker allt för ofta.
Kör med en ESSVE AMP T5/260 kompressor om det nu skulle inverka på valet av pistol.
Tips mottages tacksamt! d^_^b
Produkter som diskuteras: "Dyckert"
Dyckert
Dyckertspikar är särskilt utformade med ett koniskt format spikhuvud, vilket gör att de kan sjunka in i materialet efter infästning. Denna funktion gör att spikhuvudet blir nästan osynligt efter infästning, vilket gör dyckertspikar till ett
Läs mer
Det fick bli en ST50 från TJEP (ESSVE) - Med ett pris på 1495+moms så kunde man inte argumentera emot. Att sedan säljaren kastade med 6000 ståldyckert av valfri längd gjorde affären till ett faktum!
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden