God jul alla forumvänner!

Jag gjorde ett litet klipp härom dagen. Köpte en Dewalt DCN 650N batteridriven 15 ga dyckertpistol. Jag gav 1300kr + moms för den (naken), vilket verkar vara ett mycket bra pris.

https://www.dewalt.se/powertools/productdetails/catno/DCN650N/info/overview/

Nu undrar jag vart man hittar dyckert som passar? Det verkar vara en djungel. Denna pistol tar 15 ga (1,8mm) dyckert med en magasinvinkel på 20 grader. Samma dimension verkar även finnas med rakt magasin och 32 graders magasin. Sen är inte 15 ga så vanlig i Sverige. Verkar mest vara 16ga.
Någon som har något tips om vart man hittar passande dyckert?

Hittade inget där heller. Dock verkar det ha löst sig nu. Problemet var att magasinvinkeln inte är 20 grader som det står i beskrivningen hos alla nätåterförsäljare jag sett. Läser man manualen så är det 32 grader och då finns det dyckert som passar.

Jag tror att den där använder 15g DA-dyckert. DA-dyckert marknadsförs normalt som 34°. De är inte så lätta att få tag i över disk, men jag brukar beställa så att det räcker länge. Nu har du i alla fall något att söka efter. Om du vill kan jag skicka dig ett band DA-dyckert så får du testa om det fungerar. Jag har 38 mm och 63 mm hemma. Kolla i manualen efter beteckningen DA. Det kan även stå på en etikett på maskinen.

mattiasp mattiasp skrev:
Jag tror att den där använder 15g DA-dyckert. DA-dyckert marknadsförs normalt som 34°. De är inte så lätta att få tag i över disk, men jag brukar beställa så att det räcker länge. Nu har du i alla fall något att söka efter. Om du vill kan jag skicka dig ett band DA-dyckert så får du testa om det fungerar. Jag har 38 mm och 63 mm hemma. Kolla i manualen efter beteckningen DA. Det kan även stå på en etikett på maskinen.
När jag skrev första gången hade jag inte fått maskinen. Men det är som du säger DA-dyckert och vinkeln är nästan helt säkert 34 grader. Tänkte beställa på nätet. Tack för erbjudandet men jag är nästan säker på att det är rätt.

Var beställer ni DA Dyckert till bra priser? Jag hittar bara halvbra pris och svindyrt. Tidigare har jag köpt på Toolstop (skickar inte utanför UK) och ebay.com (dyr frakt om man inte köper verktyg också).

K KungAnka skrev:
Var beställer ni DA Dyckert till bra priser? Jag hittar bara halvbra pris och svindyrt. Tidigare har jag köpt på Toolstop (skickar inte utanför UK) och ebay.com (dyr frakt om man inte köper verktyg också).
Sökresultat på Idealos webbplats visar olika typer och priser av DA-brads (stift) för byggprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

DA-brads på Idealo.de ger en del träffar. (y)

• Gilla
KungAnka
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.