2 090 läst ·
2 svar
2k läst
2 svar
dyckert/spikpistol
hej, håller på och renoverar mitt hus nu och blivit lite sugen på o inhandla lite snickargodis, dyckert / stom / rundbandat. dyrast lär la rundbandad bli men funderade på "Basso C33/75" och en "Basso A22/90" nu har jag inte provat nån av dessa men har en basso takpappspistol o den fungerar som en klocka, aldrig krånglat. funderade på paslode's FN1665 också, men priser i .se är ju obskyra på pistoler så om nån har alternativa tips på pistoler o inhandlingsstället så vore jag väldigt tacksam.
Produkter som diskuteras: "dyckert"
Dyckert
Dyckertspikar är särskilt utformade med ett koniskt format spikhuvud, vilket gör att de kan sjunka in i materialet efter infästning. Denna funktion gör att spikhuvudet blir nästan osynligt efter infästning, vilket gör dyckertspikar till ett
Läs mer
Det generella tipset är att köpa tryckluftsverktyg från USA. Trots frakt och tull blir det väl halva priset mot här, i alla fall på märkesmaskiner.
Jag blir dock inte riktigt klok på vad det är du är ute efter. En stomspikningspistol har man inte sådär jättemycket nytta av vid vanligt renoveringsarbete. Men en dyckertpistol att spika lister och panel med underlättar dock väldigt. Men det dyckertpistoler för ett par hundralappar på lågprisbutiker i Sverige. De duger utmärkt för en hemma-renoverare.
Jag blir dock inte riktigt klok på vad det är du är ute efter. En stomspikningspistol har man inte sådär jättemycket nytta av vid vanligt renoveringsarbete. Men en dyckertpistol att spika lister och panel med underlättar dock väldigt. Men det dyckertpistoler för ett par hundralappar på lågprisbutiker i Sverige. De duger utmärkt för en hemma-renoverare.
För utejobb (panel, foder och vindskivor) kan nog en stomspikare (90mm) komma väl till pass.
Men är det inomhus pyssel så har du mer glädje av en bra dyckertpicka som andersmc skriver.
Själv handlade jag en Senco FP18MG från USA för typ 1300:- ink frakt, tull och moms. Motsvarande pistol kostar runt det dubbla här i Sverige.
Biltemas spikpistoler är inte helt kassa vill jag flika in med.
Men är det inomhus pyssel så har du mer glädje av en bra dyckertpicka som andersmc skriver.
Själv handlade jag en Senco FP18MG från USA för typ 1300:- ink frakt, tull och moms. Motsvarande pistol kostar runt det dubbla här i Sverige.
Biltemas spikpistoler är inte helt kassa vill jag flika in med.
Klicka här för att svara