Har en bordssåg Dewalt DW711 denna klinga har suttit på , var får man en bra klinga med samma mått 250x 2.8/1.8 x 30. Hur stor klinga kan man ha på denna såg.

• Rund sågklinga Javelin med text "Woodcutting" på en träyta, närbild av tänder och specifikationer.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Rund sågklinga för Dewalt DW711 bordssåg, diameter 250 mm, 2.8/1.8 mm tjocklek, centrumhål 30 mm, maximalt varvtal 5000 RPM.
    Skapa konto
K
60 tandad klinga på bordssåg. Använder du den då främst till att kapa? Nog för att det kanske går dugligt att klyva men långt ifrån optimalt. Jag har följt Stigens råd och kört Saxton klingor när jag köpt nytt. Annars har jag skickat existerande klingor på slipning, mycket billigare än en ny..

• Gilla
mk1
  • Laddar…
K kniv skrev:
60 tandad klinga på bordssåg. Använder du den då främst till att kapa? Nog för att det kanske går dugligt att klyva men långt ifrån optimalt. Jag har följt Stigens råd och kört Saxton klingor när jag köpt nytt. Annars har jag skickat existerande klingor på slipning, mycket billigare än en ny..
Den satt på sågen vill få tag på en klinga som som är optimal för både kap och klyvning i främs trä

K
Vad för trä? Massivt typ ek, bok, valnöt och andra hårda träslag eller mer regelvirke och plywood av furu och gran?

K
Generellt kan man säga att färre tänder är avsett för klyvning och fler tänder är avsett för kapning.

stigen stigen skrev:
Hej @mk1!

Enligt specen så skall din DW711 klara 260mm klingor.
Den här Saxton klingan tror jag blir bra för dig.

Dag

[länk]
stigen stigen skrev:
Hej @mk1!

Enligt specen så skall din DW711 klara 260mm klingor.
Den här Saxton klingan tror jag blir bra för dig.

Dag

[länk]
inge onödigt snack tack har bestält klingan.

• Gilla
stigen
  • Laddar…
Kapar/klyver tråden och frågar - är det någon som vet hur stort virke en sån här maskin klarar av att kapa? Klarar den reglar på 45x195 för ett altanbygge tror ni?

L LillaRackaren skrev:
Kapar/klyver tråden och frågar - är det någon som vet hur stort virke en sån här maskin klarar av att kapa? Klarar den reglar på 45x195 för ett altanbygge tror ni?
Specifikationer för DeWalt DW711 bordsåg med tekniska data såsom ineffekt, geringskapacitet och sågkapacitet från toolab.se.
Skapa konto

Ser kärvt ut med det, enligt specen.

tack!
FredrikR FredrikR skrev:
[bild]
Ser kärvt ut med det, enligt specen
FredrikR FredrikR skrev:
[bild]
Ser kärvt ut med det, enligt specen.

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.