Tack, det där visste jag inget om. Det verkar fungera nu.
Jag tog av kåpan bara för att se om nån kabel hade hoppat ur eller så.
Noterade vissa kablar som inte ser så fina ut, se bilder som exempel? Ska kardelerna spreta ut sådär? Samt tvinnade kardeler som inte ser ut att gå ihop 100 procent, man kan se igenom den tvinnade flätan så att säga.
Jag tog av kåpan bara för att se om nån kabel hade hoppat ur eller så.
Noterade vissa kablar som inte ser så fina ut, se bilder som exempel? Ska kardelerna spreta ut sådär? Samt tvinnade kardeler som inte ser ut att gå ihop 100 procent, man kan se igenom den tvinnade flätan så att säga.
Nej de skall inte spreta ut så där.M Mjolnir skrev:Tack, det där visste jag inget om. Det verkar fungera nu.
Jag tog av kåpan bara för att se om nån kabel hade hoppat ur eller så.
Noterade vissa kablar som inte ser så fina ut, se bilder som exempel? Ska kardelerna spreta ut sådär? Samt tvinnade kardeler som inte ser ut att gå ihop 100 procent, man kan se igenom den tvinnade flätan så att säga.
...så få gärna dit nån som kan och se till detta. Säkringarna är märkta "220/380V", så en tillsyn efter 25-30 år inte fel.
Sätt tillbaka kapslingen och strunt i hur det ser ut under
I området jag bor som nu börjar bli 30 år gammalt så börjar automatsäkringarna bli lite trötta. Dvs de beter sig precis som på filmen, går inte att fälla upp dem. Så mitt råd är att om man tar hem en elektriker så se till att byta ut alla säkringar så man får lite värde ut från besöket.
Byt hela centralenM merbanan skrev:
För att sannolikheten är ganska stor att en annan dvärg går sönder nästa gång? För att sannolikheten är ganska låg att någon av dagens dvärgbrytare passar på trefasskenan och elektrikern därför måste bygga om centralen för att få dit en ny?P PatrikJo skrev:
Jag håller med Putte, lika bra att byta alltihop när man ändå är i farten.


