Många dörrar ser ut som denna. Jag tycker det är svårt förstå de exakta förutsättningarna för installation.
Denna dörr, ska kunna justeras med måtten 700 till 710mm. Men, oavsett 700/710mm, finns det i regel alltid utrymme i aluminiumprofilen för rörgenomföring?
Jag såg en annan dörr som hade större justeringsmån, men vill då minnas att detta justeringsmått också påverkade aluminiumfolilens fria utrymme, men denna lösning kanske är mer ovanlig?
Jag vill ju kunna garantera mig att dörrarna sluter tätt och samtidigt möjliggör rörgenomföring. De tekniska specifikationerna är under all kritik.
Denna dörr, ska kunna justeras med måtten 700 till 710mm. Men, oavsett 700/710mm, finns det i regel alltid utrymme i aluminiumprofilen för rörgenomföring?
Jag såg en annan dörr som hade större justeringsmån, men vill då minnas att detta justeringsmått också påverkade aluminiumfolilens fria utrymme, men denna lösning kanske är mer ovanlig?
Jag vill ju kunna garantera mig att dörrarna sluter tätt och samtidigt möjliggör rörgenomföring. De tekniska specifikationerna är under all kritik.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 46 161 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 46 161 inlägg
Svedbergs specificerar att profilen klarar av rördragning där rören är inom 30 mm från väggen och om man behöver mer så får man komplettera med byggprofiler på 30 eller 50 mm, mer detaljer i monteringsanvisningen: https://www.svedbergs.se/produkter/duschar/horndusch/skoga-horndusch/?dimension=70+x+70
Klicka här för att svara