Ni som har erfarenhet, kan man göra jobbet med bra resultat själv?

Har sett andra som fått trappen förstörd med beläggning, antagligen pga dåligt underarbete eller felaktigt material. Så jag gör som vanligt helst jobbet själv :)

Ungefär 1000 kr/m2 från kampanj på Byggmax, så det blir inte gratis. Och då måste resultatet bli bra.

https://www.byggmax.se/inredning/trappor/trapprenovering/duratrapp-natur-p690322?
 
Jehu skrev:
Ni som har erfarenhet, kan man göra jobbet med bra resultat själv?

Har sett andra som fått trappen förstörd med beläggning, antagligen pga dåligt underarbete eller felaktigt material. Så jag gör som vanligt helst jobbet själv :)

Ungefär 1000 kr/m2 från kampanj på Byggmax, så det blir inte gratis. Och då måste resultatet bli bra.

[länk]
Jag lade på det på vår trappa för ca 5 år sedan och det har hållit bra. Vad jag minns var det inga direkta konstigheter mer än att spacklet/limmet eller vad det nu heter var ganska svårjobbat.
 
  • Gilla
Jehu
  • Laddar…
Tack för svar. Har du någon bild kanske? :)
 
O oskiP skrev:
Jag lade på det på vår trappa för ca 5 år sedan och det har hållit bra. Vad jag minns var det inga direkta konstigheter mer än att spacklet/limmet eller vad det nu heter var ganska svårjobbat.
O oskiP skrev:
Jag lade på det på vår trappa för ca 5 år sedan och det har hållit bra. Vad jag minns var det inga direkta konstigheter mer än att spacklet/limmet eller vad det nu heter var ganska svårjobbat.
Hej!
Hur är betyget nu, efter 6 år typ?
Mvh Johan
 
J Johan Broth skrev:
Hej!
Hur är betyget nu, efter 6 år typ?
Mvh Johan
Nu har jag flyttat sedan något år tillbaka, men beläggningen hade börjat spricka och släppa på sina ställen. Troligen på grund av fukt och frostsprängning.
Vad det sen beror på att fukt letat sig in vågar jag inte svara på.
 
  • Gilla
Johan Broth
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.