detta har inträffat nyligen och händer endast då jag spolar kallvatten från tvättställsblandaren inne i badrummet.

Det dunkar och pulserar enormt med halvöppen kran(endast kallvatten) och det försvinner om jag vrider åt vänster till varmt.

Detta fel uppkom efter att jag kopplat på en slang på just denna blandare för att fylla en barnpool med varmvatten.
Vid ett tillfälle stod kranen på max i ett flertal minuter och flödet var strypt i slangänden(kanske suspekt?)

Detta händer inte på någon annan blandare i hushållet. Ledningarna under blandaren dunkar och pulserar enormt så fort jag vrider mot kallt vatten. Ser ingen backventil i badrummet f.ö

Någon som har en aning vad som kan ha inträffat?

Tacksam för svar

Vad är det för engreppsblandare, märke, modell?

Backventilen sitter inbyggd i blandaren om det finns någon.

Reijkard Reijkard skrev:
detta har inträffat nyligen och händer endast då jag spolar kallvatten från tvättställsblandaren inne i badrummet.

Det dunkar och pulserar enormt med halvöppen kran(endast kallvatten) och det försvinner om jag vrider åt vänster till varmt.

Detta fel uppkom efter att jag kopplat på en slang på just denna blandare för att fylla en barnpool med varmvatten.
Vid ett tillfälle stod kranen på max i ett flertal minuter och flödet var strypt i slangänden(kanske suspekt?)

Detta händer inte på någon annan blandare i hushållet. Ledningarna under blandaren dunkar och pulserar enormt så fort jag vrider mot kallt vatten. Ser ingen backventil i badrummet f.ö

Någon som har en aning vad som kan ha inträffat?

Tacksam för svar
Det här hade kunnat vara min trådstart… Vad gjorde du för att lösa problemet?

Tror att byta blandare löser problemet. Annars brukar boven vara duschblandaren som gör att det smäller i kranarna.

K krsjo skrev:
Det här hade kunnat vara min trådstart… Vad gjorde du för att lösa problemet?
jag bytte hela blandaren så funkade det normalt

Det räcker inte, tror ni, att byta reglerkassett?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.