L
G GA Anderson skrev:
Det räcker att gräva ett hål och ta bort en bit av kabeln så det inte kan komma in i huset, om det slår ner
Luft ledningar plockar Telia ner, men kablar som ligger i jorden blir kvar och åskan kan följa dessa
Tack för informationen - ska se vad jag hittar!

L
J Jocke Best skrev:
Härligt! Bra jobbat! Och lite gratis lärdom på det! Fråga 1 hade du ju svar på. Det är väl lika bra att koppla bort så gott det går för att undvika åskan åtminstone på landet.
Brytpinnen skulle jag inte röra om allt funkar.
Att det är 4 skruvar beror på att man byglade över dom förr när det var många kablar.
Så uppdraget är nu slutfört (y)(y)
Stort tack för all hjälp - ja nu har jag lärt mig en hel del nytt - det känns alltid tillfredsställande att inte vara fullt lika okunnig om något som man var tidigare och dessutom ha lyckats lösa sitt problem.

• Gilla
Jocke Best
  • Laddar…
L Leif i Skåne skrev:
Jag har visserligen sagt upp abonnemanget men jag kopplade teleledning in till huset direkt i Telias router. Där är ju uttag! Men Telia måste aktivera router för ett telefon abonnemang.
Tag ett foto av router baksida där finns alla adresser som Telia behöver.
Hej
Märkligt, jag hade telia bredbandstelefoni som började krångla. Efter ett antal försök att fixa det sa Telia att de inte hade denna tjänst längre. Jag bytte till boxer och det blev i alla fall billigare!

L
A ansgar46 skrev:
Hej
Märkligt, jag hade telia bredbandstelefoni som började krångla. Efter ett antal försök att fixa det sa Telia att de inte hade denna tjänst längre. Jag bytte till boxer och det blev i alla fall billigare!
Haha Telia är verkligen fula. De körde med en massa valser när de klippte kopparen här, olika versioner varje dag om varför ledningen "gått sönder" eller inte gått sönder och påståenden om att vi själva sagt upp det fasta (koppar)abonnemanget.

• Gilla
ansgar46
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.