1 054 läst ·
2 svar
1k läst
2 svar
dubbla adsl filter ?
Om man har 2 teleuttag kopplade helt parallellt, kan man då sätta ett filter i ena uttaget och använda adsl-modem och telefon där och dessutom sätta ett filter i andra uttaget och bara använda telefon där?.
Nån som vet eller har testat?
(jag vet hur det egentligen bör kopplas)
Nån som vet eller har testat?
(jag vet hur det egentligen bör kopplas)
Det borde funka. Finns vissa länder där man kör med filter i telefonerna för att plocka bort adsl frekvenserna för just den telefonen bara. Din variant bygger ju på samma princip så jag kan inte komma på en anledning varför det inte skulle funka rent tekniskt
Det bör fungera, men som vanligt finns det alltid en "men". Tänk på att du förlorar signalstyrka, men med enbart ett modem och 2 telefoner borde du klara dig.
Panama verkar vara ett sådant land som har alla filter i telefonerna. Hade lite huvudbry när jag försökte reda ut lite ADSL-bekymmer i huset där...
Panama verkar vara ett sådant land som har alla filter i telefonerna. Hade lite huvudbry när jag försökte reda ut lite ADSL-bekymmer i huset där...
Klicka här för att svara