Jag ska dela av ett rum med en vägg med dubbel skjutdörr. Har fått en offert på följande dörr (se ritning) inkl hel väggsektion med pocketkarm från Ekstrands. Får dock inget tydligt svar från dem på hur väggen skulle vara uppbyggd, och har en tvekan kring om den kommer att ha tillräcklig bärighet - då så stor del av väggen upptas av dörr/dörrhål känns det svårt att få plats med tillräckligt med reglar för att göra väggen stabil?

Vad tror ni, är det något jag missar här? Låter konstigt att de skulle offerera något som inte bär, då det ju är de som levererar hela väggsektionen också, men samtidigt har det varit svårt att få svar/garanti av dem att väggen skulle vara tillräckligt stabil.

Och om jag skulle sätta ihop ett kit för detta på byggvaruhus, antar jag att jag helt enkelt köper två pocketkarmar och två skjutdörrar, men med något specialval för att dörrarna ska kunna stängas mot varandra?

Tar gärna emot alla råd jag kan få här!

Tekniska ritningar av dörröppning; översikt och frontvy, med måttangivelser på bredd och höjd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Väggen ska inte någon last?
Har de sutten någon vägg där tidigare?

Det är en helt ny vägg och har inte suttit någon vägg där tidigare.

Skulle egentligen vilja fästa saker i väggen, men tror att det blir svårt så jag är nöjd bara om den bär sig själv.

Bästa svaret

M Massito skrev:

Skulle egentligen vilja fästa saker i väggen, men tror att det blir svårt så jag är nöjd bara om den bär sig själv.
Se montage anvisning på deras hemsida Går ju lägga en plyfa+gips på båda sidor. Så blir den stadig

• Gilla
Massito
  • Laddar…
T Trollskidan skrev:
Se montage anvisning på deras hemsida Går ju lägga en plyfa+gips på båda sidor. Så blir den stadig
M Massito skrev:

Tekniska ritningar av 123 mm pocketkarmar med mått och tvärsnitt, både enkel och dubbel design.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Massito
  • Laddar…
T Trollskidan skrev:
[bild]
Ok! Då borde jag köra på en 123 mm pocketkarm med dubbla skivor helt enkelt.

• Gilla
Trollskidan
  • Laddar…
M Massito skrev:
Ok! Då borde jag köra på en 123 mm pocketkarm med dubbla skivor helt enkelt.
JA de går ju lägga en kraftig regel över karmen och en mot väggar och tak som du skruvar pylfan i sedan gips utanpå får ju göra lite handpåläggning på pocketkarmen å byta ut stagbrädor mot plyfa

• Gilla
Massito
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.