AndersMalmgren skrev:
edit: En kantarelltoast till förrätt kostar mao inte mycket pengar var min poäng (Och anses förövrigt inte som gourmetmat utan snarare som vanlig husman)
Jag tog det som exempel för att jag blev bjuden på just älgfilé och sås gjord på "skogssvampar" på en finare restaurang.
Abborren bjöds kungafamiljen på när årsdagen av Sveriges sista krig firades.
Samtliga saker finns för oss "landsbygdsbor" bara runt knuten. :P

• Gilla
Ozzypojken
  • Laddar…
AndersMalmgren skrev:
Man måste ju ha det senaste! Varje år är ju självfallet överdrivet ;)
Om man nu inte råkar sitta på en fem år gammal plasma., Jag kommer gråta blod när den väl ger upp, och jag måste skaffa nån "senaste" sketen LCD.
Den evigt uppskjutna storsatsningen på OLED är en tragedi i hemelektronikens värld

• Gilla
[SH] och 1 till
  • Laddar…
n_sandstrom skrev:
Om man nu inte råkar sitta på en fem år gammal plasma., Jag kommer gråta blod när den väl ger upp, och jag måste skaffa nån "senaste" sketen LCD.
Den evigt uppskjutna storsatsningen på OLED är en tragedi i hemelektronikens värld
Har aldrig ägt platt-TV, kör projektor. Men kommer nog få bita i det sura äpplet snart

Squall Leonhart skrev:
Jag tog det som exempel för att jag blev bjuden på just älgfilé och sås gjord på "skogssvampar" på en finare restaurang.
Abborren bjöds kungafamiljen på när årsdagen av Sveriges sista krig firades.
Samtliga saker finns för oss "landsbygdsbor" bara runt knuten. :P
Det är ju inte så att alla "fina" restauranger använder råvaror som är otillgängliga för privatpersoner. Det hade ju varit konstigt om det inte gick att få tag på dessa råvaror i Sverige. Att maten anses som bättre har ju med utförandet och tillagningen att göra.

• Gilla
[SH] och 1 till
  • Laddar…
Precis, därför jag sällan köper svenskt kött, hängmörat för kort tid tex. Samt kött från Argentina eller USA är ofta mycket mer marmorerad.

men: krafttigt OT :D

...du har en bra saluhall ett stenkast bort

AndersMalmgren skrev:
Precis, därför jag sällan köper svenskt kött, hängmörat för kort tid tex. Samt kött från Argentina eller USA är ofta mycket mer marmorerad.

men: krafttigt OT :D

...du har en bra saluhall ett stenkast bort
Eller så handlar man av folk som kan ;) www.devilda.se Men saluhalla du :D

Vilt är gott det med, helt annan grej dock. Har många jägare i vänskapskretsen, bor ju trots allt på Östermalm. ;)
Men det måste ju möras ett bra tag

• Gilla
Tokslut
  • Laddar…
harry73
När man skriver 30% av alla inlägg i tråden: "Du vet att du bor i city när..."

• Gilla
DennisCA
  • Laddar…
Det verkar viktigt för "folk" som bor i city att berätta att dom gör det?

Utifrån mina egna preferenser skulle det inte vara så stor skillnad på en cell i Kumlabunkern och en lgh i fina stan.

• Gilla
kontorsråttan och 3 till
  • Laddar…
MathiasS skrev:
Det verkar viktigt för "folk" som bor i city att berätta att dom gör det?

Utifrån mina egna preferenser skulle det inte vara så stor skillnad på en cell i Kumlabunkern och en lgh i fina stan.

Tycker det verkar ännu viktigare för husägare att poängtera att bo i stan är skit :P

... När en snabblunch innebär Food truck med grym mat

IMAG0786.jpg

Levererar DHL din lunch?

Var rätt kul kom en till tryck medan jag vänta på min mat, han var inte glad över att DHL tagit den platsen

AndersMalmgren skrev:
Tycker det verkar ännu viktigare för husägare att poängtera att bo i stan är skit :P
Allt har väl sina fördelar och nackdelar.
Jag bodde på Valhallavägen ett par år men nu bor jag i en villa 20 mil från huvudstaden. Visst saknar jag Stockholm och framförallt den "stadskänsla" som infann sig så fort man gick utanför dörren. Dock så var det innan jag hade barn, nu skulle jag istället få kramp om jag inte slänga ut ungarna i trädgården själva utan övervakning. Innerstan passar ungdomar och pensionärer, befinner man sig däremellan så har man det nog bäst någon annanstans.

• Gilla
twoody och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.