121 142 läst ·
1 059 svar
121k läst
1,1k svar
Du vet att du bor i city när...
Medlem
· Västerbotten
· 872 inlägg
Jag tog det som exempel för att jag blev bjuden på just älgfilé och sås gjord på "skogssvampar" på en finare restaurang.AndersMalmgren skrev:
Abborren bjöds kungafamiljen på när årsdagen av Sveriges sista krig firades.
Samtliga saker finns för oss "landsbygdsbor" bara runt knuten.
Medlem
· Stockholms Län
· 706 inlägg
Om man nu inte råkar sitta på en fem år gammal plasma., Jag kommer gråta blod när den väl ger upp, och jag måste skaffa nån "senaste" sketen LCD.AndersMalmgren skrev:
Den evigt uppskjutna storsatsningen på OLED är en tragedi i hemelektronikens värld
Renoverare
· Stockholm
· 20 339 inlägg
Har aldrig ägt platt-TV, kör projektor. Men kommer nog få bita i det sura äpplet snartn_sandstrom skrev:
Det är ju inte så att alla "fina" restauranger använder råvaror som är otillgängliga för privatpersoner. Det hade ju varit konstigt om det inte gick att få tag på dessa råvaror i Sverige. Att maten anses som bättre har ju med utförandet och tillagningen att göra.Squall Leonhart skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 20 339 inlägg
Precis, därför jag sällan köper svenskt kött, hängmörat för kort tid tex. Samt kött från Argentina eller USA är ofta mycket mer marmorerad.
men: krafttigt OT
...du har en bra saluhall ett stenkast bort
men: krafttigt OT
...du har en bra saluhall ett stenkast bort
Renoverare
· Stockholm
· 20 339 inlägg
Vilt är gott det med, helt annan grej dock. Har många jägare i vänskapskretsen, bor ju trots allt på Östermalm. 
Men det måste ju möras ett bra tag
Men det måste ju möras ett bra tag
Medlem
· Västra Götaland
· 2 575 inlägg
... när man har "sämre lungor"
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=6267288
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=6267288
Renoverare
· Stockholm
· 20 339 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 20 339 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 20 339 inlägg
Var rätt kul kom en till tryck medan jag vänta på min mat, han var inte glad över att DHL tagit den platsen
Allt har väl sina fördelar och nackdelar.AndersMalmgren skrev:
Jag bodde på Valhallavägen ett par år men nu bor jag i en villa 20 mil från huvudstaden. Visst saknar jag Stockholm och framförallt den "stadskänsla" som infann sig så fort man gick utanför dörren. Dock så var det innan jag hade barn, nu skulle jag istället få kramp om jag inte slänga ut ungarna i trädgården själva utan övervakning. Innerstan passar ungdomar och pensionärer, befinner man sig däremellan så har man det nog bäst någon annanstans.