Det kan vara så att jag missar något väsentligt men det skickas inget mejl från TL250 när någon av detektorerna indikerar larm.

- TL250'n sitter inkopplad via PC-link och om jag förstår det rätt så ska huvudenheten prata med TL250'n via den utan att jag behöver gå via några PGM.
- Det är inga problem att kommunicera via T-link eller via DLS IV över Lan.
- Jag har Telia som mejl leverantör och har testat att ange både dns namnet smtprelay1.telia.com eller ipadress 81.236.55.3 men inget har fungerat.
- Jag veta att det går att skicka mejl via denna smtp då jag har en webbkamera som skickar mejl via Telia på port 25.
- I sektion 350 har jag angivit DCAA

Så är det någon programmering som jag missat eller vad kan det vara? Oerhört tacksam för tips!

Går fortfarande bet på mail kommunikation. Detta har jag satt i systemet:

301 DCAA
302 DCAA
303 DE[mitt mobil nummer] (D=Dial tone E=vänta 2 sekunder)
311 1111
320 34,32,FF,FF, osv (Larm rapport koder)
350 04 04 (Kommunikationsformat)
351 12****** (Larm/återställnings rapportering ring upp alternativ)
367 12****** (Öppning/Stängnings rapportering, ring upp alternativ)
380 1******* (Första kommunikations alternativ)
381 ****56** (Andra kommunikations alternativ,)
382 ****5*** (tredje kommunikationsalternativ, 5= T-link aktiverat)
702 *2****** (Andra internationella alternativ 2=40/60)

Som jag förstått det så rapporteras det enligt SIA kod om 320-327 är satt till FF. och även om jag angivit 34,32 på zon 1 och 2 så ignoreras det. (Sätter jag 350 till Private line eller Recidential så kommer dock det krävas att jag sätter något tvåsiffrig kod. Vet inte om jag fattat detta hel rätt)

Skulle jag ändra till mitt mobil nummer på 301 och ange 350 till 06,04 så ringer det. Tonen är växlande (lite som en polisbil) och jag kan inte bekräfta utan lägger jag på så ringer det på nytt inom några sekunder.
Sätter jag 350 till 09,06 så brusar det och jag hör två korta toner som kommer med några sekunders mellanrum.
Läser i referens manualen och ovanstående verkar stämma men jag kan inte bekräfta i något av fallen.
Mobiltelefoner har väl tonval och det är väl det som larmet ska reagera på?

Redigerat:
frenberg skrev:
Tjena jormah01!

Inser att det var ett tag sedan du pillade med det där, men fick du det att fungera med att bekräfta larmet från din mobil? Jag har nämligen det problemet själv.
Det hade med tonvalet på telefonen att göra. Jag hade/har en smartphone och min fru en vanlig mobil :-) (Som man bara ringer på!) och på hennes funkar det med ett kort tryck. Min HTC får jag trycka 1-2 sekunder på "*" så fattar modemet.
Mail via TL250 har jag inte fått till men det är bra länge sen jag höll på med larmet. Ska iofs nu dra ut så jag har rörelsedek i garaget så då kanske jag får lust igen att titta djupare på det igen.
Nöjd med larmet i övrigt då det funkat och är smidigt att larma på på och av samt inga falsklarm har gått.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.