Jag vill koppla ihop mitt larm med fibaro utan att använda en fast telefonlina eller gsm modem.
Mitt första problem är att kunna få larmet att fungera och inte känna av att telefonlinjen är bortkopplad. Hur gör jag det.
Sedan har jag tänkt att skicka larmmeddelanden från fibaro till tex mig själv eller någon annan om larmet går.
Jag vill kunna ha larmet på och om/när jag passerar en Dsc deckare på natten så hoppas jag att via en Pgm utgång kunna trigga fibaro att tända en lampa i hallen tex.
Jag har en fibarosensor som jag kan använda om det går att använda och programmera larmets utgångar.
Kan man använda någon av pgm utgångarna och ansluta till en universalsensor som triggas av en deckare utan larmet utlöses om man har skalskydd på. Samma deckare skall ju larma om man inte är hemma och en tjyv har krånglat sig in i huset.
Mitt första problem är att kunna få larmet att fungera och inte känna av att telefonlinjen är bortkopplad. Hur gör jag det.
Sedan har jag tänkt att skicka larmmeddelanden från fibaro till tex mig själv eller någon annan om larmet går.
Jag vill kunna ha larmet på och om/när jag passerar en Dsc deckare på natten så hoppas jag att via en Pgm utgång kunna trigga fibaro att tända en lampa i hallen tex.
Jag har en fibarosensor som jag kan använda om det går att använda och programmera larmets utgångar.
Kan man använda någon av pgm utgångarna och ansluta till en universalsensor som triggas av en deckare utan larmet utlöses om man har skalskydd på. Samma deckare skall ju larma om man inte är hemma och en tjyv har krånglat sig in i huset.
Tack det fungerade, jag hittade uppringningsfunktionen så den är avslagen. I sekvens 380 var inget påslaget, så det verkar också vara rätt där. Men det står sys.sabotage när man läser av felkoder, vad kan det vara. Kan det bero på att jag inte hunnit sätta dit brytkontakten i plåtskåpet än 
Ang PGM så kan du programmera så att utgången följer en eller flera valda sektioner. Sekvens 009 (för PGM1) programmeras till 29 (sekt1-8), 35 (sekt 9-16), 36 (sekt 17-24) osv.
Sekvens 551 för att välja vilka eller vilken av sektionerna som skall trigga utgången.
I sekvens 501-504 finns ytterligare några val t.ex invertera utgången.
Sekvens 551 för att välja vilka eller vilken av sektionerna som skall trigga utgången.
I sekvens 501-504 finns ytterligare några val t.ex invertera utgången.
Tack, nu börjar jag förstå hur allt fungerar och få till det tror jag. Snart skall jag koppla in fibarosensorn. 
Men jag får inte bort Sys.Sabotage och jag har inget annat kort inkopplat så det finns ingen Tam utgång. Blk och Com finns men ingen Tam. Kan det vara något annat.
Men jag får inte bort Sys.Sabotage och jag har inget annat kort inkopplat så det finns ingen Tam utgång. Blk och Com finns men ingen Tam. Kan det vara något annat.
Kan det vara något med Aux ingången på bilden. Jag har en bytare som jag har fått för mig skall sitta vid locket i skåpet så man inte kan bryta upp det utan att larmet går. Kan det stämma att den skall vara med på något sätt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Sitter MAP'en fast ordentligt så att sab.brytaren är helt intryckt?eran skrev:
Har inte heller någon manual här, men har oxå för mig att ska gå att välja om den ska va på eller av. [*8][kod][*] för att komma in i knappsatsens programmering...