Hej
jag har ett delikat problem som någon här kanske kan lösa
jag köpte ett lätt beg dsc 1616 med rfk5500 och gsm sändare och nu när jag börjar sätta mig in i grejerna så fattar jag att det är några koder jag behöver tex installatörskod och det fick jag inte med.
och säljaren går ej att få tag på så jag fattar ju att jag blivit förd bakom ljuset
så min fråga är går det att forcera sig in i larmet på något vis eller är det bara å slänga grejerna
PMa mig gärna om ni har några förslag på åtgärd eller skriv här

MVH Henrik
 
Är fabrikskoden bytt så kan du prova med en fabriksreset, och bara hoppas på att den inte är spärrad. Har du prog-manualen?

Prova följnde
1. Gör centralen helt strömlös
2. Koppla en tråd mellan Zone 1 and PGM1 på centralkortet
3. Slå på strömmen i 10 sec (Dock ej batteriet)
4. Slå av strömmen, ta bort tråden mellan zone 1 och PGM 1
5. Slå på strömmen igen
 
Redigerat:
frohike skrev:
Är fabrikskoden bytt så kan du prova med en fabriksreset, och bara hoppas på att den inte är spärrad. Har du prog-manualen?

Prova följnde
1. Gör centralen helt strömlös
2. Koppla en tråd mellan Zone 1 and PGM1 på centralkortet
3. Slå på strömmen i 10 sec (Dock ej batteriet)
4. Slå av strömmen, ta bort tråden mellan zone 1 och PGM 1
5. Slå på strömmen igen
Tack frohike det funka så nu skall det borras fram lite kablar.
jag fick inte med någon manual men har hittat istallalations guide och referens manual på engelska.
så är det någon som har eller vill länka till manualer på svenska så är jag mycket tacksam

//Henrik
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.