Hej!

För några månader sedan slog jag och sambon till och köpte oss ett hus (av Älvsbyhus) som ska byggas om 7 år....känns det som :P
Nä, skämt åsido, men huset kommer vecka 4, 2004, och ska vara klart vecka 9, alltså lika med sportlovet nästa år. Ni hör ju själva hur länge det är tills dess...
Satt bara och funderade lite....är det bara vi som tycker att det känns så fruktansvärt drygt, eller finns det fler därute i samma sits? Tiden går ju inte direkt fortare heller när sommaren tycks regna bort >:(
Hade känts skönt att höra att vi inte är dom enda i Sverige som får vänta och vänta och vänta och vänta........ ;)
 
Vi beställde ett Älvsbyhus för 1 månad sen. Vi får husleverans v 28 nästa år.
Men det passar oss väldigt bra i och för sig men visst är det trist när man hållt på att leta tomt osv i 2 år. Man vill ju flytta in direkt. :)

 
Daniel skrev:
Ni är inte dom enda ::)
Känns det bättre nu "lilla" gubben....  ;D ;D
Gumman om jag får be 8)

 
Vi tog vår första kontakt med Älvsbyhus i Augusti förra året och vårt hus levereras inte förrän vecka 41 i år, men det är verkligen inte Älvsbyhus fel utan kommunens som strulat med bygglovet i månader, Älvsbuhys måste tydligen ha minst 3 månader på sig från ett godkänt bygglov till leverans. läs mer om du har lust på www.rich.nu
 
Vi har inte ens hittat en tomt. DET känns drygt.

Det känns som att det enda vi gör på helgerna är att köra runt i byar vi kan tänka oss att bo för att sen leta efter markägaren för att fråga ifall han/hon kan tänka sig stycka av en tomt eller ifall de har en tomt till salu. Eller maila/ringa till "byarådens" ordförande för att höra om samma sak.

Men jag förstår er. När man har kommit så långt som att beställa ett hus vill man att huset ska ha kommit igår
 
För oss är sker tomt köp, husplanering, husköp, montering och upphandlingar inom 6 månader... stressigt värre just nu... :P
 
OK, nu känns det faktiskt lite bättre, det är ju sant att vi har GOTT om tid för möblering, planering och allt möjligt. Jag tror jag har möblerat om i huset 78 gånger redan (i huvudet). Vi har ju även tid att lägga undan lite extra pengar tills flytten drar i gång. Det är ju inte direkt gratis att flytta. Vi ska bl a byta soffa, och (om jag får bestämma) så blir det nog X antal turer till IKEA också ;)
Lovar att inte klaga mer....... TACK!!!
 
Hej

Jag förstår din frustration, men jag skall glädja dig.
Vi kontaktade Älvsbyhus i oktober förra året och då fick vi leveransdatum vecka 51 i år. Men vi låg på vår säljare och vi fick vårt hus levererat vecka 19 i år så nu bor vi i huset och vi är otroligt nöjda.
Så ligg på din säljare.

Mvh Helena
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.