Vår varmvattenberedare har börjat droppa från undersidan. Den är en minst 20 år gammal CTC. Reparera eller köpa ny, vad tror ni?
 
Så här ser den ut innuti En öppen eldosa med rostiga skruvar och flera färgkodade elektriska kablar inuti.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Den rostiga plattan håller fast elpatronen och dess packning. Om det är därifrån det läcker är det snabbt och enkelt samt billigt åtgärdat.

Men, det ser ut som att det hänger droppar högre upp också, om läckan är från anslutningarna i toppen eller på något annat ställe skulle jag rekommendera ett byte.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.