953 läst ·
2 svar
953 läst
2 svar
Droppande kranar
Inget akut ännu, men vi lät bygga om köket för c:a 9 år sedan och nu droppar det från vår kökskran som det inte gjorde när den var ny.
Kranen är en Mora armatur med engreppsblandare och det droppade inte från den de första åren, men nu tar det c:a 1 minut innan droppandet upphör när man har stängt kranen.
Jag är inte så pigg på att fixa något med vatten själv, eftersom det kan bli ganska så blött om man gör fel, men finns det några kunniga råd här?
Kranen är en Mora armatur med engreppsblandare och det droppade inte från den de första åren, men nu tar det c:a 1 minut innan droppandet upphör när man har stängt kranen.
Jag är inte så pigg på att fixa något med vatten själv, eftersom det kan bli ganska så blött om man gör fel, men finns det några kunniga råd här?
Om jag förstår dig rätt så stänger du av kranen, sen fortsätter droppande i ca 1 minut? Har du provat rensa silen i kranen? Bruka går att skruva loss förhand alt med en skiftnyckel. Kan ju kanske vara så att det sitter smuts i filtret som gör att allt vatten inte rinner ut direkt när du stänger av kranen. Hade kranen varit sönder i en koppling/packning så hade vattnet droppat konstant kan jag tycka..
Klicka här för att svara