Hej allihopa!
Jag såg nyss att det droppar/droppade vatten i ett av elementen i lägenheten.
Det var en vattenpöl men nu droppar det väldigt sakta. Ser nästan ut som art det har stannat upp nu.
Hur gör jag för att åtgärda detta?
Bifogar lite bilder.
(Bor i BRF)
Jag såg nyss att det droppar/droppade vatten i ett av elementen i lägenheten.
Det var en vattenpöl men nu droppar det väldigt sakta. Ser nästan ut som art det har stannat upp nu.
Hur gör jag för att åtgärda detta?
Bifogar lite bilder.
(Bor i BRF)
Tack, jag har dragit åt den vita stora muttern (sorry eventuellt fel ordval) en aning inåt, och nu har det slutat att droppa.Farstatjej90 skrev:
Är faran över nu?
Kanske till och med dags att lufta elementet?
Magnus E K
Husägare
· Östergötland
· 4 652 inlägg
Magnus E K
Husägare
- Östergötland
- 4 652 inlägg
I en lägenhet är det föreningen eller hyresvärden som har ansvaret för värmesystemet.
Nu verkar du ju ha löst problemet och därmed sparat pengar/besvär åt föreningen eller hyresvärden, men egentligen hade det varit säkrare att inte göra något mer än att torka upp och ställa en bytta under och sen felanmäla.
Nu verkar du ju ha löst problemet och därmed sparat pengar/besvär åt föreningen eller hyresvärden, men egentligen hade det varit säkrare att inte göra något mer än att torka upp och ställa en bytta under och sen felanmäla.
Det har inte med luft i elementet att göra. Problemet är löst nu så du slipper blött golv men håll uppsikt framöver om det är fuktigt och är det så får man göra nåt mer drastiskt typ byta ut delen.
Men då måste man stänga av vattnet etc det är mkt större grej än att dra åt en mutter...
Jag hade inte gjort mer än det du gjort utan att involvera dom som är ansvariga för elementet, om det inte är du...
Men då måste man stänga av vattnet etc det är mkt större grej än att dra åt en mutter...
Jag hade inte gjort mer än det du gjort utan att involvera dom som är ansvariga för elementet, om det inte är du...
Absolut,Farstatjej90 skrev:
Det har inte med luft i elementet att göra. Problemet är löst nu så du slipper blött golv men håll uppsikt framöver om det är fuktigt och är det så får man göra nåt mer drastiskt typ byta ut delen.
Jag ska inte leka hjälte själv om vattnet börjar läcka igen, då får jag isåfall involvera ansvarig part. Frågan är om det är BRF:en Fastighetsförvaltningen?
Angående luftning av elementet: tänkte att det kanske bra att lufta elementet eftersom det har läckt men jag kanske tänker fel här.
Klicka här för att svara