4 375 läst ·
20 svar
4k läst
20 svar
Drömhuset Kontantinsatts
Moderator
· Stockholm
· 57 837 inlägg
Om marginalen i månadsbudgeten är tillräckligt hög, så går det absolut att diskutera med banken, även om sparandet till kontantinsats är nära noll.
Men det måste finnas ett bra skäl till varför du inte har en kontantinsats när du diskuterar med banken.
Den kontantinsats du behöver för det här objektet är fullt rimlig att låna upp som blancolån, om din månadsbudget tillåter det.
Men banken vill se en förmåga att spara. Så har ni haft en bra budget under en längre tid, men ändå inte lyckats spara, så blir banken tveksam.
Csn lån ser banken normalt inte som ett lån, Men kostnaden för lånet är en del av den månadsbudget som banken vill se.
Men det måste finnas ett bra skäl till varför du inte har en kontantinsats när du diskuterar med banken.
Den kontantinsats du behöver för det här objektet är fullt rimlig att låna upp som blancolån, om din månadsbudget tillåter det.
Men banken vill se en förmåga att spara. Så har ni haft en bra budget under en längre tid, men ändå inte lyckats spara, så blir banken tveksam.
Csn lån ser banken normalt inte som ett lån, Men kostnaden för lånet är en del av den månadsbudget som banken vill se.
En lanbruksfastighet går att belåna upp till 100% eller mer, förutsatt att banken/kredigivaren är nöjd med säkerheterna så klart.M.Drömmaren skrev:
Vem är det som kräver en kontantinsats på 580'?
gammal tråd det här, men ett generellt tips: CSN-lånet behöver ni ju inte uppge att ni har! Det syns inte på nån kreditupplysning och räntan är ju totalt försumbar. Månadsbetalningen belastar sannolikt inte er ekonomi i nån högre grad.M.Drömmaren skrev:
Nu är jag ju inne på huruvida man kan uppnå kraven för att få 7,5 % kontantinsatts och då verkar jag varken kunna ha kvar csn lånet eller bil lånet?
Bilen går ju sälja, vi har två och behöver bara en. Värre är de med CSN lånet.
Vi kan hyra ut stället men inget man är beroende av men varför inte när man ändå inte behöver de själv.
Hade vi uppfyllt kraven för o få lägre kontantinsatts så hade vi haft råd med de och månadskostnaden vill jag få de till. Men kanske är jag naiv.
Oavsätt vill ja spekulera o räkna o kika på möjligheter en gång för mkt än för lite. O jag lär mig slltid något nytt till nästa objekt så alla tips är ja tacksamma för.
Svara bara nej på om min har CSN-lån. Detta förutsätter givetvis att ni inte söker bolån i den bank där ni månadsbetalar CSN-lånet.
Det stämmer inte längre from i år syns CSN-lån på UC.Flyktsoda skrev:
gammal tråd det här, men ett generellt tips: CSN-lånet behöver ni ju inte uppge att ni har! Det syns inte på nån kreditupplysning och räntan är ju totalt försumbar. Månadsbetalningen belastar sannolikt inte er ekonomi i nån högre grad.
Svara bara nej på om min har CSN-lån. Detta förutsätter givetvis att ni inte söker bolån i den bank där ni månadsbetalar CSN-lånet.
Klicka här för att svara