3 017 läst ·
19 svar
3k läst
19 svar
drömhus?
Sida 1 av 2
Tror jag hittat mitt drömhus :-*
Det är arkenhus genesis, wow det verkar ha en underbar planlösning direkt från start (undantaget vissa personliga detaljer).
Är det någon som byggt något liknande hus eller med denna hustillverkare?
Någon som vet om man kan få hus som byggsats från dem eller om de bara kör med nyckelfärdigt?
Jag känner att vi är bara så tidigt i planeringen att jag inte vill kontakta en säljare ännu därför ber jag er om era erfarenheter kring detta hus.
Det är arkenhus genesis, wow det verkar ha en underbar planlösning direkt från start (undantaget vissa personliga detaljer).
Är det någon som byggt något liknande hus eller med denna hustillverkare?
Någon som vet om man kan få hus som byggsats från dem eller om de bara kör med nyckelfärdigt?
Jag känner att vi är bara så tidigt i planeringen att jag inte vill kontakta en säljare ännu därför ber jag er om era erfarenheter kring detta hus.
Det verkar inte som om någon här har någon erfarenhet kring Arkenhus eller hus liknande deras genesis.
Har sökt på forumet men den enda info jag hittat var någon som sa att de var en av de dyrare husleverantörerna på marknaden.
Ja ja jag får väl drömma vidare :
Har sökt på forumet men den enda info jag hittat var någon som sa att de var en av de dyrare husleverantörerna på marknaden.
Ja ja jag får väl drömma vidare :
Med en boyta på 330 m2 och ett utseende fullt i klass med "South Fork"lizt skrev:
Ska hursomhelst bli spännande att höra vad du får för prisuppgifter när du varit i kontakt med säljaren, du lovar väl att meddela
MVH//Christina.
Hahaa... ja du grannarna skulle väl kasta ruttna ägg av avundsjuka ;D
Med tanke på att det inte finns något hus över en miljon att köpa begagnat innom 5 mils radie så är det väl inte så konstigt heller
Skulle verkligen vara intressant att veta hur billi... nej jag menar nog dyrt man skulle kunna komma undan med?
Tur man har en svärfar med eget sågverk
Med tanke på att det inte finns något hus över en miljon att köpa begagnat innom 5 mils radie så är det väl inte så konstigt heller
Skulle verkligen vara intressant att veta hur billi... nej jag menar nog dyrt man skulle kunna komma undan med?
Tur man har en svärfar med eget sågverk
Ursäkta en dum fråga, men med den attraktionskraft som ditt lilla samhälle verkar ha, om man dömer av prisläget du nämner, varför drömmer/fantiserar du om att bygga ett så extremt vräkigt, megadyrt och stort hus??lizt skrev:Hahaa... ja du grannarna skulle väl kasta ruttna ägg av avundsjuka ;D
Med tanke på att det inte finns något hus över en miljon att köpa begagnat innom 5 mils radie så är det väl inte så konstigt heller
Skulle verkligen vara intressant att veta hur billi... nej jag menar nog dyrt man skulle kunna komma undan med?
Tur man har en svärfar med eget sågverk![]()
MVH//Christina.
Troligtvis för att man bara lever en gång! Hus är till för att njuta av!!!
Ja OLHA du tänker som jag och min sambo...
Vi är relativt unga och bor i ett litet samhälle som inte längre utvecklas speciellt mycket, men vi har våra liv här.
Våra föräldrar syskon vänner intressen (hästar för min del) finns precis här.
Bara för att vi väljer att inte flytta till en större stad där tomtpriserna och alla andra levnadspriser är mycket högre ska vi då måsta nöjja oss med ett halvdant hus?
Eller istället bo någonstans där vi inte trivs? :-/
Nej det låter inte så kul i mina öron...
Visst skulle det bli försäljning skulle man inte ha ett öre över, men en dröm förverkligad.
Mitt enda krav vid husköp/bygge är att vi inte ska vara skyldiga något efter en eventuell försäljning.
Vi är relativt unga och bor i ett litet samhälle som inte längre utvecklas speciellt mycket, men vi har våra liv här.
Våra föräldrar syskon vänner intressen (hästar för min del) finns precis här.
Bara för att vi väljer att inte flytta till en större stad där tomtpriserna och alla andra levnadspriser är mycket högre ska vi då måsta nöjja oss med ett halvdant hus?
Eller istället bo någonstans där vi inte trivs? :-/
Nej det låter inte så kul i mina öron...
Visst skulle det bli försäljning skulle man inte ha ett öre över, men en dröm förverkligad.
Mitt enda krav vid husköp/bygge är att vi inte ska vara skyldiga något efter en eventuell försäljning.
Kontant insatsen på 50% är nog ett faktum men det har vi räknat med hela tiden... och om man bygger för 3 miljoner men en kontant insats på 1,5 så tror jag ändå att ett sådant hus kan säljas för mminst 1,2.
Men som sagt detta är mina tankar har inte tittat in något närmre på detta.
Men som sagt detta är mina tankar har inte tittat in något närmre på detta.
lizt skrev:
Är def. böjd att hålla med dig ImmobilImmobil skrev:
Men å' andra sidan, att önska kostar ju ingenting
//Christina.