Har fått en rikt o planhyvel, SERVA RPH 260 av farsan. Han har köpt den ny på konursauktion för några år sen men aldrig fått igång den. Nu har jag övertagit maskinen. Har precis fått igång den och sett att den funkar men upptäckte att drivremmen behövs bytas. Har sökt på nätet men blir inte klok på vart jag kan få tag på en rem. Någon som vet vart jag kan få tag på en rem?
Nån firma som säjer "industriförnödenheter", remmar, kullager och liknande. Ta med den gamla remmen.
Verktygstokig
· Halland
· 8 307 inlägg
Vilka mått har remmen?P palle_tjörnarp skrev:Har fått en rikt o planhyvel, SERVA RPH 260 av farsan. Han har köpt den ny på konursauktion för några år sen men aldrig fått igång den. Nu har jag övertagit maskinen. Har precis fått igång den och sett att den funkar men upptäckte att drivremmen behövs bytas. Har sökt på nätet men blir inte klok på vart jag kan få tag på en rem. Någon som vet vart jag kan få tag på en rem?
Här finns lite bla https://planomaskin.se/sv/reservdelar/reservdelar-scheppach/rem-8x340-till-matning-hm0hm2.html
Lånar tråden lite. Jag letar efter nya flata remmar till min hyvel.
Funkar poly-v-remmar på en bomberad remskiva?

Skickade ett mail till rem kilremslagret.se, men de rekommenderade en kilrem som kostade 6700 ex moms, misstänker att dom missuppfattade min fråga, eller var jag otydlig
Jag trodde det skulle vara lätt att ange en bredd och en längd och sen få en sådan klippt och färdig. Inte så enkelt kanske?

Skickade ett mail till rem kilremslagret.se, men de rekommenderade en kilrem som kostade 6700 ex moms, misstänker att dom missuppfattade min fråga, eller var jag otydlig
Jag trodde det skulle vara lätt att ange en bredd och en längd och sen få en sådan klippt och färdig. Inte så enkelt kanske?
nivv skrev:
[bild]
Jag fick tag på rem till min hyvel. Wennerlunds hjälpte mig. Fick snabba och tydliga svar. Remmen passade sen perfekt.nivv skrev:
[bild]
https://www.wennerlunds.com/
Hoppas du får tag på en rem.
Klicka här för att svara