Hej,
Jag undrar om någon kan svara på om det är bäst att dreva eller skumma runt fönster o dörrar?
Enl. "riktiga" (?) byggare bör man inte skumma eftersom framtida ev. justeringar i stort sett då är omöjliga utan att såga ut fönster eller dörrkarm och montera om eftersom skummet inte tillåter att båge eller karm kan röra sig. (Skummet för hårt)
Dessutom kan karmar deformeras av skummet p.g.a. den kraftiga expansionen av detsamma.
Däremot är derevning flexibel.
Åsikter?
 
Mitt råd är att du följer de riktiga? byggarnas råd. Fogskum är dessutom en riktig miljöbov.
 
Jag tror inte på skum, låt mig göra det lätt för dig och bara säga, strunta i skummet!
 
Fogskum är kanonbra !!!
men inte i detta fall, håll dig till drevremsor !!!

..//N
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.