3 293 läst ·
3 svar
3k läst
3 svar
Dreva eller skumma?
Hej,
Jag undrar om någon kan svara på om det är bäst att dreva eller skumma runt fönster o dörrar?
Enl. "riktiga" (?) byggare bör man inte skumma eftersom framtida ev. justeringar i stort sett då är omöjliga utan att såga ut fönster eller dörrkarm och montera om eftersom skummet inte tillåter att båge eller karm kan röra sig. (Skummet för hårt)
Dessutom kan karmar deformeras av skummet p.g.a. den kraftiga expansionen av detsamma.
Däremot är derevning flexibel.
Åsikter?
Jag undrar om någon kan svara på om det är bäst att dreva eller skumma runt fönster o dörrar?
Enl. "riktiga" (?) byggare bör man inte skumma eftersom framtida ev. justeringar i stort sett då är omöjliga utan att såga ut fönster eller dörrkarm och montera om eftersom skummet inte tillåter att båge eller karm kan röra sig. (Skummet för hårt)
Dessutom kan karmar deformeras av skummet p.g.a. den kraftiga expansionen av detsamma.
Däremot är derevning flexibel.
Åsikter?
Klicka här för att svara