Jag har en luft/luft pump av märket Qlima. Dräneringsslangen från inomhusdelen gå inte helt perfekt, om man ska följa manualen. Det var inte möjligt att lägga slangen så att den fick en lutning. Slangen går alltså upp en liten bit - och det står ca 0,1-0,2 deciliter vatten i slangen.
Se bild: (frage.png)
Det man ser av dräneringsslangen på utsidan ser ut såhär: (utsidan.jpg)
Finns det en risk att detta fryser? Noterade att det inte frusit med -5 grader, men hur blir det med -10 och mindre?
Se bild: (frage.png)
Det man ser av dräneringsslangen på utsidan ser ut såhär: (utsidan.jpg)
Finns det en risk att detta fryser? Noterade att det inte frusit med -5 grader, men hur blir det med -10 och mindre?
Tyvärr kör jag Dry läget en del på vintern (när frugan torkar sina lakan osv)
Låt bli dry-läget, du för bort massor med värme. det blir inte som en luftavfuktare där man får tillbaka värmen, utan den blåser bort utomhus. Sen kan det frysa utan problem. Sätt upp fläkten på högre fart så torkar det snabbt ändå.
Produkter som diskuteras: "fläkten"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Drog om slangen så att den sluttar neråt. Inget vatten som samlar sig nu.
Men undvika dry läget på vintern alltså. Tack för alla svar!
Men undvika dry läget på vintern alltså. Tack för alla svar!
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden

