Hej!

Har läst runt lite på forumet men inte riktigt hittat vad jag söker. Jag har ett förråd som jag dragit in el i och satt ett element för att kunna förvara blommor båtmotor färg och sånt över vintern. Tanken är att det ska vara en 10 plusgrader i rummet.

Nu är problemet att det är en springa som är någon cm i underkant samt delar av öppningssidan har rätt ordentlig springa.

Min tanke var att sätta upp en list i karmen på insidan med spår i så att jag kan fästa en gummilist på samma sätt som man har på en modern dörr.

Men jag har inte hittat någon som säljer list med fräst spår för att trycka in gummi list, är det någon som har tipps?

Henrik

gör påsalnigar på dörren?

I dag gjorde jag någon egen konstruktion tog en list 10x20 och sköt fast en vanlig gummilist med häftpistol. det fungerade ok, hade dock föredragit en bättre lösning där det varit spår i listen så att jag bara kunnat trä in en bättre list. Men frågan kvarstår har någon sätt en list med sågspår i?

inte svårt att göra egna spår om du tex har en klyvsåg som du kan ställa in klingdjupet på

Är förrådet isolerat? Ventilation bör man ha. Jag vill inte lägga mig i, men det vare synd att kasta bort pengar på uppvärmning om du inte kan behåla den.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.