Är på gång att börja renovera en nyligen inköpt lägenhet, ska riva ut rubbet.

I Köket som vi ska byta ut helt och hållet så står kyl och frys på motsatta sidan av rummet jämfört med vattenkranen och diskhon. För att kunna använda en frys med ismaskin så har jag tänkt bila ut en kanal i golvet och lägga ner en vattenledning från inkommande vattenledningar under kökskranen till bakom kylen och frysen.

Får jag dra denna vattenledning själv? Inkommande vatten har snabbavstängning så det blir i stort sett bara en förgrening på 2.5 meter. Problemet är väl kanske att den kommer läggas in under golvet?

Om jag gör klart allting för att bara kopplas in och sen hyr in en rördragare att komma in i 3 minuter för att sätta fast ledningarna i varandra och kolla så att det är tätt, kan det funka?

Tacksam för svar!
 
Det skall väl inte vara några problem om du förlägger t ex prisol eller pex rör-i-rör för detta. Du skall ju inte ha några dolda skarvar. Fördelningen gör du ju i köksbänksskåpet, och jag skulle nog satt en ballofix anstängningsventil där också för att kunna stänga av ledningen till frysen.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.