Är på gång att börja renovera en nyligen inköpt lägenhet, ska riva ut rubbet.
I Köket som vi ska byta ut helt och hållet så står kyl och frys på motsatta sidan av rummet jämfört med vattenkranen och diskhon. För att kunna använda en frys med ismaskin så har jag tänkt bila ut en kanal i golvet och lägga ner en vattenledning från inkommande vattenledningar under kökskranen till bakom kylen och frysen.
Får jag dra denna vattenledning själv? Inkommande vatten har snabbavstängning så det blir i stort sett bara en förgrening på 2.5 meter. Problemet är väl kanske att den kommer läggas in under golvet?
Om jag gör klart allting för att bara kopplas in och sen hyr in en rördragare att komma in i 3 minuter för att sätta fast ledningarna i varandra och kolla så att det är tätt, kan det funka?
Tacksam för svar!