Du får leda alla till samma rör. Dagvatten (stuprör och dränering får inte dras till avloppet). Anslutningspunkten ligger inte under din sula! Den ligger ca 0,5 meter ut från din tomtgräns!! Om du har galvat rör till vattenmätaren och röret är gammalt rekommenderar jag att du även byter det samtidigt som du drar nytt avlopp.
 
O Oaken skrev:
Du får leda alla till samma rör. Dagvatten (stuprör och dränering får inte dras till avloppet). Anslutningspunkten ligger inte under din sula! Den ligger ca 0,5 meter ut från din tomtgräns!! Om du har galvat rör till vattenmätaren och röret är gammalt rekommenderar jag att du även byter det samtidigt som du drar nytt avlopp.
Ok, tack för info. Som du skriver så har jag galvat till vattenmätaren och det vore rimligt att byta det också har jag insett, men det blir tyvärr lite knepigt med familjesituation och praktiska/tidsmässiga aspekter (tre små barn). Får tråkigt nog bli senare.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.