Hej!

Har satt in en ny dörrkarm i den äldre delen av vårt där inte en vägg är rak. I den här dörrkarmen lutar väggen så mycket att det skiljer nästan 2 cm från golvet och upp till toppen av dörrkarmen. Hur kan jag fixa det på ett (tillräckligt) snyggt sätt? Tänkte först att jag skulle sätta smyglist, men vet inte om det blir så snyggt med list bara halva karmen eller t.o.m en tredjedel. Karmen sitter också 4 cm under golvet då den gamla tröskeln var en rejäl bit trä, så känns som det är väldigt lite justeringsmån för karmen.

Tacksam för tips!

• Ny dörrkarm med lutande vägg och ojämnt avstånd från golv till karmtopp, smyglist lutar mot väggen, rum i ljusa färger med parkettgolv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
P
D dustrat skrev:
Hej!

Har satt in en ny dörrkarm i den äldre delen av vårt där inte en vägg är rak. I den här dörrkarmen lutar väggen så mycket att det skiljer nästan 2 cm från golvet och upp till toppen av dörrkarmen. Hur kan jag fixa det på ett (tillräckligt) snyggt sätt? Tänkte först att jag skulle sätta smyglist, men vet inte om det blir så snyggt med list bara halva karmen eller t.o.m en tredjedel. Karmen sitter också 4 cm under golvet då den gamla tröskeln var en rejäl bit trä, så känns som det är väldigt lite justeringsmån för karmen.

Tacksam för tips!
Det måste bli en kompromiss som man får klura ut på plats, men lite behöver du någ räta upp den med konsekvensen att det blir kilformade smygar..

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.