Jag haft haft målare i huset som målat om dörrkarmar och sprutlackerat dörrar. Dörrfodret i badrummet behövde bytas ut, vilket gjordes av målaren.

Är jag för petig? Jag tycker det ser ut som att man sågat med en för grov såg så att man ser sågens tandmärken. Dessutom är det blottat trä på kanterna upp mot taket då de inte sitter i vinkel.

Är jag för petig eller hade ni bett hantverkarna göra om?

• Målad dörrkarm med synliga sågmärken och blottat trä vid övergången mot taket.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vit dörrkarm i badrum med synligt trä och ojämna snitt. Tecken på avsågning syns tydligt på närbilden av karmens övre del.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det utseendet av dörrfoderskarvning är det "vanliga" sedan mååånga år tillbaka.

Det där är amatörnivå, be dom göra om och rätt med riktiga gerningar och inte raktkapade ser för taskigt ut inget jag skulle godkänna. Kan dom inte så för det själv.

Farstatjej90
Det är nog branschstandard om jag förstått rätt från de fåtal nyproducerade hus jag varit i sen jag kom hem till Sverige.
Du fick spikarna målade iaf. Det är tydligen inte standard även om man betalar tvåsiffrigt antal miljoner.

• Älska
sysmali
  • Laddar…
Demmpa Demmpa skrev:
Det utseendet av dörrfoderskarvning är det "vanliga" sedan mååånga år tillbaka.
Ok, vad tänker du om att sågningen ser s ojämn ut? Hade jag gjort det själv hade jag ju slipat till kanten så att det inte ser så grovt ut

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.