Ja som ni ser på bilden, så har alltså någon i min närhet för ett tag sen klantat sig med att sätta upp nya dörrkarmen (ifrån då ett gammalt igensatt dörröppning)
Eller så är det väggen ifrån början. Jag vet inte. Hur som haver så är mitt problem som ni ser, snett. Skulle sätta upp dörrfoder och det blir ju lite galet.
Bästa lösningen vill jag ha nu.
Ska jag bara foga emellan springan för bästa resultat för att jämna ut?
Eller så är det väggen ifrån början. Jag vet inte. Hur som haver så är mitt problem som ni ser, snett. Skulle sätta upp dörrfoder och det blir ju lite galet.
Produkter som diskuteras: "sätta dörrfoder"
Listverktyget Gerikt'n
För listning av dörrar och fönster
236 kr inkl moms
Läs mer
Medlem
· Stockholm
· 820 inlägg
Det där är för stor springa att foga. Blir inte snyggt.Nordan112 skrev:
Ja som ni ser på bilden, så har alltså någon i min närhet för ett tag sen klantat sig med att sätta upp nya dörrkarmen (ifrån då ett gammalt igensatt dörröppning)
Sitter karmen rätt? Dvs fungerar dörren som den ska. Om karmen sitter i lod så är det inte mycket annat att göra än att såga till en kilformad list som du klämmer in i springan. Svårt att såga så smalt. Jag skulle sätta en tunn list och sedan hyvla ned den till rätt kilform på plats. Blir det inte perfekt så löser du det med lite fog.
Flytta karmen så blir det rätt.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden