Hej kom idag i kontakt med ett delikat problem som jag undrar om någon har en vettig lösning på eller om det redan finns något bra på marknaden.
Problemet är att i mitt nybyggda kök öppnas dörren till kylskåp mot en inbyggd ugn. När öppningsvinklen blir för stor kommer det resultera i en fin buckla på dörren.
Tillägger att jag har två barn som förmodligen inte kommer tänka på detta problem när dom vill ha något gott ur kylen
Problemet är att i mitt nybyggda kök öppnas dörren till kylskåp mot en inbyggd ugn. När öppningsvinklen blir för stor kommer det resultera i en fin buckla på dörren.
Tillägger att jag har två barn som förmodligen inte kommer tänka på detta problem när dom vill ha något gott ur kylen
ska va så sen gamaltS Snickarhampus skrev:Hej kom idag i kontakt med ett delikat problem som jag undrar om någon har en vettig lösning på eller om det redan finns något bra på marknaden.
Så vanligt problem där arkitekterna inte lärt sig något på hela tiden jag varit branschen.
Har du någon träskiva mellan kyl och frys? Om inte kommer du riskera kondens mellan skåpen om kylskåpet står till höger. Kolla i installationsanvisningen så ser du.
Har du någon träskiva mellan kyl och frys? Om inte kommer du riskera kondens mellan skåpen om kylskåpet står till höger. Kolla i installationsanvisningen så ser du.
Håller med eftersom arbetsbänken är till höger i bild. Jag har själv både kyl och frys med öppningarna från "bänkhållet".electroluxaren skrev:
Produkter som diskuteras: "arbetsbänken"
Arbetsbord Master 600 Wolfcraft
Ergonomiskt bord för varje kroppshålling
1 999 kr inkl moms
Läs mer
Blir för övrigt helt enkelt att byta hängning på dörren om någon smarting inte har en annan lösning son gör att man inte kan öppna dörren mer än ca 120 grader
Som det ser ut på bilden hamnar den ganska långt från din diskho där den har inkommande vatten och avlopp. Stämmer det? Slangarna på maskinen är vanligen inte så långa så då måste de skarvas. Då hamnar skarven någonstans under köksstommarna/skåpen. Där har du en förhöjd risk för läckage.S Snickarhampus skrev: