Status
Inte öppen för fler kommentarer.
A Abies koreana skrev:
Hmm, jag tänker inte klicka på bloggen du länkar till för den drivs av en konspirationsteoretiker som räknar varje klick på sidan och tolkar det som om hans teorier
Oj då, det är väl inte så att jag kan ana ett uns av faktaresistens här :)

Men om det känns bättre kan du ju läsa rapporten i original, den är i pdf-format:
http://scienceandpublicpolicy.org/images/stories/papers/reprint/sea_level_not_rising.pdf

Du vet nog inte det, men Nils-Axel Mörner är vår mest meriterade vetenskapsman inom området.

Men det viktigaste är kanske budbäraren: Har det inte stått i Aftonbladet eller Expressen så är det inte sant :crysmile:

A Abies koreana skrev:
Hmm, jag tänker inte klicka på bloggen du länkar till
Man blir full i skratt!
Såg just detta, men vad har du läst om det i DN, AB, Expressen eller SVD?
Skräcken bredde ut sig och ungefär hälften av landets manliga vänsterprofiler valde att själva gå ut och berätta – och samtidigt tona ned eller skylla ifrån sig – medan den andra hälften mystiskt försvann från offentligheten: Först från Twitter och sedan från sina så kallade jobb. Soran Ismail, Fredrik Virtanen, Ehsan Fadakar, Staffan Erfors, Behrang Miri, Oisín Cantwell, Alexander Bengtsson, Caspian Rehbinder, Lars Ohly och...
Men du tycker väl att det är värdelöst skräp, konspirationsteorier som du säger:
http://www.friatider.se/h-r-r-2017-rs-pinsammaste-pk-gonblick

PS
Koppla på AD-blocker, så får sajten inga inkomster pga ditt besök.

• Gilla
freddan83
  • Laddar…
Fairlane
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
En till blogg som du kanske jobbar hårt för att undvika.
Drivs numera främst av en professor emeritus i Linköping, men sådana kan väl bara ha fel och vara konspirationsteoretiker, eller hur :cool:
[länk]
Professor emeritus i vetenskapsteori vid avdelningen för filosofi, Linköpings universitet...

Ja är man vass på filosofi så bör man ha bra koll på klimat också?
Jag känner en som är fd professor inom kemiområdet och han påstår att filosofi-professorna oftast har fel inom filosofiska frågor. Efter som han är fd professor så utgår jag ifrån att han är expert...

• Gilla
Nyfniken och 3 till
  • Laddar…
K
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Oj då, det är väl inte så att jag kan ana ett uns av faktaresistens här :)

Men om det känns bättre kan du ju läsa rapporten i original, den är i pdf-format:
[länk]

Du vet nog inte det, men Nils-Axel Mörner är vår mest meriterade vetenskapsman inom området.

Men det viktigaste är kanske budbäraren: Har det inte stått i Aftonbladet eller Expressen så är det inte sant :crysmile:
Är du medveten om att "Vår mest meriterade veteknskapsman inom området" har lyckats med bedriften att två gånger att få priset som Årets förvillare: https://sv.wikipedia.org/wiki/Årets_förvillare

" Till årets förvillare kan den utses som i Sverige under året, frivilligt eller av grov oaktsamhet, bidragit till att skapa förvirring och oklarhet om vetenskapens metoder och resultat. Särskild vikt ska fästas vid insatser för att främja auktoritetstro och en okritisk inställning till sådant som sägs i vetenskapens namn."

1995: Nils-Axel Mörner "som med sina slagrutekurser pådyvlat studenterna sedan länge motbevisade myter."

2010: Stockholmsinitiativet "för sitt förnekande av det vetenskapliga kunskapsläget inom klimatforskningen."

/Krille

• Gilla
exerg och 3 till
  • Laddar…
Vi håller på att gå off topic här, men jag tycker det är svårt att klippa. Tänk på att ämnet är Donald Trump.

/Moderator

Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Vi håller på att gå off topic här, men jag tycker det är svårt att klippa. Tänk på att ämnet är Donald Trump.

/Moderator
Personligen hade jag hoppats på att du kunde stänga av DT, han har varit väldigt OT, mest hela tiden, anser jag.

Mvh P-A

• Gilla
KnockOnWood och 1 till
  • Laddar…
P Pagno skrev:
Personligen hade jag hoppats på att du kunde stänga av DT, han har varit väldigt OT, mest hela tiden, anser jag.
Instämmer!
DT har alltför länge fått agera strykpojke för den samlade skaran av vänster- och MP-journalister.

Fairlane
DT får kritik i media som representerar hela det politiska spektrat i Sverige, bort möjligen från Fria Tider och liknande (om de ens kan kallas media). I Europa ser det ungefär likadant ut och samma sak i USA. så många och så spridda är inte vänstermedia och MP-media.
Det är ju inte så konstigt att han får mycket kritik med alla sina uttalanden. För inte så länge sen stod han och sa att det nu var ok att säga merry Christmas igen efter att det varit bannlyst. Hans föregångare på presidentposten hade också sagt merrry Christmas, så det är återigen ett av dessa märkliga uttalanden från DT. Inte särskilt viktigt i sig men han gör det ju själv till en stor sak så då får han tåla att bli ifrågasatt.

• Gilla
Lars48 och 1 till
  • Laddar…
Dags för den illvilliga globala journalistkåren att krypa till korset och omvärdera synen på the Donald! Han har den största knappen vilket kommer att ha stor internationell betydelse i framtiden, hur stort detta är går nog inte att bedöma i nuläget.
Dessutom har hans envetna arbete med att förbättra den kommersiella flygtrafiken gett ett överraskande positivt resultat, inga flygolyckor under året där passagerare omkommit.
Visserligen försöker en och annan journalist, sin vana trogen, påpeka att detta faktum har gällt under ett antal år men det är ju bara nys, äras den som äras bör.

• Gilla
Hemmakatten och 3 till
  • Laddar…
Äsch, tillbaka till spåret nu! ;-)

"North Korean Leader Kim Jong Un just stated that the “Nuclear Button is on his desk at all times.” Will someone from his depleted and food starved regime please inform him that I too have a Nuclear Button, but it is a much bigger & more powerful one than his, and my Button works!"
hahaha allvarligt, detta börjar bli en karikatyr av presidentskap. Jag kan se filmbilderna i framtiden, hur man framställer Trump på sitt kontor när han skriver sin twitter om hur han jämför knappstorleken... Filmpubliken då kommer ha svårt att förstå att USA faktiskt hade en president som skrev så på riktigt! :-)

Sen ser jag fram mot detta med!
"I will be announcing THE MOST DISHONEST & CORRUPT MEDIA AWARDS OF THE YEAR on Monday at 5:00 o’clock. Subjects will cover Dishonesty & Bad Reporting in various categories from the Fake News Media. Stay tuned!"

hahahah ja och detta med. Presidenten skippar sitt jobb, delar ut pris för fake news.
Han funderar väl på att ta tag i Miss Universe igen
Han har tappat greppet....varit för lite *pip* runt honom sistone...

• Gilla
Hemmakatten och 1 till
  • Laddar…
Fairlane
Allt Trump gör är dock inte dåligt. Han arbetar hårt med att få folk i arbete. Han reser mycket så att personalen på secret service slår i taket, han utnyttjar hotell (sina egna såklart) så att personalen där har jobb, han spelar golf (på sina anläggningar såklart) så att personalen där får jobb. Ja, det kanske inte gör så mycket totalt, men det är väl bra av en person att klara det? :)

• Gilla
Abies koreana
  • Laddar…
Men allvarligt nu, han skapar ju jobb och tillväxtkurvan pekar stadigt uppåt! Försäljningen av kanel har aldrig varit så hög som nu när kanel har fått ett nytt användningsområde.

Staffans2000
Ha ha!
Har jag missat något? Kanel?

A Abies koreana skrev:
the Donald! Han har den största knappen vilket kommer att ha stor internationell betydelse i framtiden, hur stort detta är går nog inte att bedöma i nuläget.
Det vill nog till i alla fall att Mr Trump skall lyckas starta lika många krig som herr Obama.

Och där Sverige välvilligt hjälpte till med flygspaning och foto med våra JAS 35 Gripen, för att underlätta att Obama skulle kunna bomba sönder Libyen.
Kanske fick vi sålt några fler plan till Indien eller Brasilien tack vare våra insatser.
Jag skäms som en hund! :thumbdown: :thumbdown: :thumbdown:

• Gilla
freddan83
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.